Wonderjeans beginnen opmars in Europa
bezig met laden...
Not Your Daughter’s Jeans (NYDJ), het innovatieve
spijkerbroekenmerk dat eerder Amerika veroverde, begint in 2010 haar opmars in Europa. Het afgelopen weekeinde werd de campagne voor Duitsland, Engeland en Nederland gelanceerd in Keulen, waar inwoners geconfronteerd werden met bijzondere spijkerbroeken die aan lantaarnpalen hingen.
In Amerika is de spijkerbroek in korte tijd uitgegroeid tot een rage, niet in het minst omdat Oprah Winfrey NYDJ in haar programma uitriep tot ‘best zittende en meest comfortabele jeans ooit gemaakt’. Volgens haar is NYDJ ‘de nummer 1 jeans voor echte vrouwen met echte rondingen’.
Terwijl de totale jeansmarkt in de VS in de eerste vier maanden van 2009 met 0,5 procent kromp, steeg het aandeel van NYDJ met 27,2%. In totaal werden er in deze periode 165.000 jeans verkocht, waarmee NYDJ volgens het Amerikaanse marktonderzoeksbureau NPD in de Top 3 van jeansmerken staat.
In Europa dragen al 300.000 vrouwen NYDJ en wordt de jeans inmiddels in 1100 winkels verkocht. In 2010 start het merk een grote campagne om meer bekendheid te krijgen. Daarvoor opende NYDJ dit jaar een nieuw Europees hoofdkantoor in Amsterdam. De aftrap van de campagne vond in Keulen plaats omdat het merk daar in korte tijd spectaculaire verkoopcijfers noteerde. Behalve de spijkerbroeken aan lantaarnpalen, liet NYDJ dit weekeinde een grote spijkerbroek op gebouwen projecteren en promotiedames met passpiegels door de stad trekken.
,,Op deze manier vieren we ook ons succes dat we tot nu toe in Duitsland hebben behaald. We hebben inmiddels een agentennetwerk door heel Europa en zijn dit nog aan het uitbreiden. Ondanks de crisis groeit in heel Europa de verkoop,” zegt marketing coördinator Lyanne Simon van NYDJ Europe.