Wrangler herintroduceert Blue Bell
bezig met laden...
Blue Bell is terug als premium subbrand van Wrangler. De nieuwe collectie werd vrijdag 11 september
gepresenteerd in modewinkel ‘Jefferson Hotel’ te Amsterdam. Tegelijkertijd opende het premium denimlabel een pop-up store in Londen, die tot 10 oktober open blijft.Marketingcoördinator Judith van Tetering lichtte de historie van het merk toe: "Blue Bell is opgericht in 1904 en produceerde kleding voor bouwvakkers, spoorarbeiders en later in de oorlog voor het leger. Blue Bell werd één van de grootste werkgevers in Amerika". In 2004 is wegens het honderdjarig bestaan eenmalig een replica lijn uitgebracht.
Hoofdverkoop Stijn van Amelsvoort: "De afgelopen jaren heeft denim zich enorm ontwikkeld in pasvorm, wassingen en details. Deze ontwikkelingen zijn in de nieuwe Blue Bell collectie verwerkt in combinatie met de historische gedachtegang waarin authenticiteit een grote rol speelt. De markt vraagt om heritage, mensen kiezen in mindere economische tijden voor zekerheid die ze vinden in producten met lange historie".
Met Blue Bell wordt een bijzonder product aangeboden: voor jeans wordt gebruik gemaakt van selvedge denimdoek. Vervaardigen gebeurt op traditionele wijze, dit is terug te zien aan de platte rivets, koperen knopen en leren patch. De jeanscollectie bestaat uit vijf verschillende soorten pasvormen in verschillende wassingen. Daarnaast bestaat de collectie uit chino’s, jassen, blouses , T-shirts, tassen en riemen.
Winkeleigenaar Jeffrey Sluijzer van het Jefferson Hotel is tevreden:’in mijn winkel verkoop ik premium lijnen van gewaardeerde merken, zo verkoop ik bv. Diesel Black Gold en We Are Replay. Hiermee bied ik mijn klant exclusieve producten aan. Blue Bell sluit hier perfect bij aan. Het merk draagt een enorme geschiedenis met zich mee, ik voel me daarom ook zeer vereerd dat mijn winkel is gekozen voor de presentatie’.