• Home
  • V1
  • Columns
  • You got to Change Babe

You got to Change Babe

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Columns

Column Harry Bijl: Gek dat wij in Nederland zo welvarend zijn en toch met z’n allen zo blijven

zeuren. De Pers schijnt er op te kicken om negatief nieuws te verspreiden. Wat ga jij eraan doen om dat te stoppen? Yes Babe you got to Change! Als jij en ik beginnen? Dan beweegt het vanzelf de goede kant op. Change now!

Hoeveel gelukkiger zouden we worden, als we elkaar creatief gaan beïnvloeden over de mooie dingen van het leven? Het zakelijke en privé leven schuiven steeds meer in elkaar. We gaan het niet volhouden als we zo door gaan. Meer meer meer is out! We moeten naar zinniger en leuker. Als je zelf negatief geladen bent dan straal je dat sterk door. Leidinggevende merken het in hun teams als de moraal weg zakt om te presteren. Retailers en Dienstverleners voelen dat in hun portemonnees omdat klanten geen vertrouwen hebben en daarom hun geld niet besteden. Er is dus alles aan gelegen dat invloedrijke personen snappen welke taak ze hier hebben. Ook in hun eigenbelang! Maak het leuker..

Menselijke maat
We moeten in alles terug naar de menselijke maat. Minder massaal en meer in zoemen op het individuele belang. De emotie moet weer als een belangrijke waarde gezien gaan worden. Elkaar raken met verhalen, helpen met de handen en moreel steunen als het nodig is. Respect hebben voor de oudere mens en als werkgevers beseffen hoe afhankelijk je bent van gemotiveerde mensen. We moeten jongeren en kans bieden om hun dromen waar te maken. Wat alles er niets nieuws meer komt? Terug naar de kleine schaal. Micro economieën gerund op lokale schaal. Beseffen dat het slim is om complementair aan elkaar te worden i.p.v. elkaar over de prijs te bestoken. Weg met de schreeuwende Reclames en op naar een eerlijke en gezonde dialoog met de gebruikers. Laten voelen dat je van je klanten houdt en niet voor veel geld dit alleen maar roepen.

Natuurlijk mag, nee moet je commercieel denken en geld verdienen als je een bedrijf hebt. Betekent dit dat je niet moet delen? Dat je niet moet samenwerken? Slimme ondernemers beseffen dat het verdelen van de buit handiger is dan al je energie te stoppen in het vangen. Het is de hoogste tijd dat we elkaar iets gunnen om de uiteindelijk de gunst van de consumerende mens te behouden. De arbeidsproductiviteit in Retail neemt snel af en het aantal dure meters dat we benutten stijgt. Dit is een ongezonde zaak. We kunnen de lonen bevriezen, de kosten reduceren, slimmer worden in de marketing.. dat is niet genoeg om de steden en winst gezond te krijgen. Het kan niet zo zijn dat vastgoed partijen en gemeentes zo door gaan. Er moet weer een leefbare binnenstad komen met een beperkt aantal wijkcentra. Een aantal decennia terug hadden de boeren het zwaar. Ze moesten wettelijk gestuurd aan de Ruilverkaveling. We werden het beste agrarische land ter wereld. Puur en alleen omdat ze het samen moesten doen kwam er een innovatieve explosie op ondernemerschap. De redding!

Durf jij te veranderen? Samen te werken? Ga jij voor de positieve flow? Kom dan naar ‘Change in Business’ op 12 december in Amsterdam. Schrijf je in via www.NCD.nl Ben je erbij?
Twitter: Harry_Bijl
harrybijl
Harry Bijl