Zara gaat een online winkel lanceren op Tmall, het online platform van de Chinese e-commercegigant Alibaba.

Dat meldt Internetretailer.

Het Spaanse merk zal de online winkel openen in oktober. Drie zustermerken van Zara openden al eerder dit jaar een webwinkel op de Chinese Tmall; Massimo Dutti, Bershka en Pull&Bear.

Volgens CEO Pablo Isla past de stap naar Alibaba bij het imago en de commerciële positie van Zara. “De opening van een online winkel is net zoals een winkelopening in een winkelcentrum. De manier van werken bij fysieke winkels verschilt niet van die van online verkoop via onze eigen website.” Zara is al sinds 2006 actief op de Chinese markt en heeft daar inmiddels 146 winkels. Vanaf 2012 kunnen Chinezen al online winkelen bij het Spaanse merk.

E-commercebedrijf Alibaba heeft 80 procent van de Chinese markt in handen. Onlangs maakte het Chinese bedrijf de gang naar de beurs en brak bij de opening alle records op Wall Street, met een waarde van 231 miljard dollar.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN