• Home
  • V1
  • Columns
  • Zwarte cijfers voor Charles Vögele

Zwarte cijfers voor Charles Vögele

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

De Zwitserse Charles Vögele Group geeft in 2010 een nettowinst geboekt van 18 miljoen

Zwitserse frank (13 miljoen euro). Het positieve resultaat is opvallend, omdat de netto omzet van het concern afgelopen jaar met 8,6 procent is gedaald naar 1,19 miljard Zwitserse frank (925 miljoen euro). Een deel van deze daling is echter te wijten aan de gedaalde koers van de euro ten opzichte van de Zwitserse frank, zo laat het bedrijf weten. Charles Vögele genereert ongeveer 62 procent van zijn omzet in eurolanden. Daar staat tegeover dat dankzij dit koerseffect de operationele kosten met zo'n 40 miljoen frank (30 miljoen euro) zijn gedaald.

Het positieve resultaat over 2010 is vooral te danken aan de strategische veranderingen die het concern in 2009 heeft geïmplementeerd. Zo heeft Charles Vögele de voorraad fors ingeperkt, het aantal collecties vergroot van vier naar acht per jaar en de inkoop en productie in Azië in eigen hand genomen en zo de organisatie verticaler gemaakt. Een groot aantal van de winkels is verbouwd, er is een eigen lingerielijn op de markt gebracht en het concern heeft aantrekkelijke merk-ambassadeurs ingehuurd: actrice Penélope Cruz en haar zus Mónica figureren in tal van reclame-uitingen van Charles Vögele en hebben zelfs een eigen lijn, Biaggini Violett. De bruto winstmarge steeg naar 66,9 procent tegen 61,2 procent vorig jaar.

De Charles Vögele Group heeft 826 winkels in 9 landen. In februari werd een online shop geopend. Het concern is actief in Zwitserland, Duitsland, België, Nederland, Oostenrijk, Slovenië, Polen, Hongarijë en Tsjechië en telt meer dan 8000 medewerkers.

Charles Vogele
Vogele