• Home
  • V1
  • Leads
  • 2009 recordjaar Vente-Exclusive.com

2009 recordjaar Vente-Exclusive.com

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Vente-Exclusive.com heeft zijn ledenaantal in 2009 zien verviervoudigen tot 450 duizend en behaalde een recordomzet van 6,5 miljoen euro. De site, die producenten van lifestyle- en modemerken een extra verkoopkanaal biedt waar ze op slechts

enkele dagen grote volumes kunnen verkopen, is daarmee marktleider in online privéverkopen in Nederland én België. Als de huidige groei blijft aanhouden verwacht Vente-Exclusive.com in 2010 gemiddeld 1.500 merkartikelen per dag te verkopen. In 2009 organiseerde Vente-Exclusive.com verkopen met bijna zeventig bekende merken. Dit jaar zal de grens van honderd merken zeker overschreden worden.

De populariteit van de site komt voort uit een stijgende vraag naar populaire modemerken tegen scherpe prijzen. Vente-Exclusive.com kan A-merken tegen deze prijzen aanbieden doordat het bedrijf grote partijen (overgebleven) artikelen verkoopt, maar ook een full-service internet faciliteit aanbiedt voor labels die geen eigen webshop hebben. Daardoor hebben de merken geen extra kosten. “We zijn enorm trots op dit resultaat,” laat Lionel Lammens, CEO van Vente-Exclusive.com weten. “Dankzij onze nauwe samenwerking met heel wat topmerken zoals bijvoorbeeld Diesel, Marlies Dekkers, Kipling en Oxbow, hebben we onze leden het voorbije jaar kunnen verwennen met een aantrekkelijk aanbod merkartikelen en grote kortingen. Daarnaast hebben we ook erg hard gewerkt om het gebruiksgemak van onze site en onze dienstverlening na verkoop nog efficiënter te maken. Al die inspanningen hebben duidelijk hun vruchten afgeworpen.”

Vente-Exclusive.com werd in 2006 opgericht door Léon Seynave en Stefan Tournoy, beiden ervaren ondernemers in retail en e-commerce. Als besloten club, waar alleen geregistreerde leden toegang tot krijgen, biedt Vente-Exclusive.com haar leden exclusieve toegang tot verkopen van topmerken, die voor sterk verlaagde prijzen worden aangeboden. “Dankzij onze efficiënte manier van werken hoeven onze partners, de merken, zelf niet investeren in een e-commerce platform. Bovendien krijgen ze via Vente-Exclusive.com exclusief toegang een breed geïnteresseerd publiek in Nederland én België, dat graag online shopt. Daarnaast zorgen wij zelf voor professionele fotoshoots, de organisatie van de verkoop en verzending van de bestellingen, waardoor de kosten minimaal blijven,” verduidelijkt Lionel Lammens. “Dat verklaart meteen ook waarom we onze leden merkartikelen met kortingen tot zeventig procent kunnen aanbieden.”

In 2009 werden meer dan 200.000 merkartikelen gekocht op de site, en realiseerde Vente-Exclusive.com zoals gezegd een omzet van 6,5 miljoen euro. Op het moment telt Vente-Exclusive.com 28 medewerkers, maar verwacht wordt dat in de loop van 2010 dat aantal sterk zal toenemen. Vente-Exclusive.com is overigens niet de enige die grote partijen op deze manier te koop aanbiedt. Het Spaanse BuyVIP doet het goed in landen als Italië, Spanje en Duitsland. Vente-Exclusive.com heeft vooralsnog geen plannen zich buiten de Benelux te begeven. “We focussen nu volop op de groei binnen Nederland en België,” zegt communicatiemanager Peter Burin. “Onze voornaamste doelstelling is de leden in die markt in 2010 optimaal te bedienen. Ook het verwerven van nieuwe merken heeft prioriteit.”

Vente Exclusive
Vente-Exclusive.com