• Home
  • V1
  • Leads
  • 2011 uitzonderlijk goed voor LVMH

2011 uitzonderlijk goed voor LVMH

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

De aankoop van het modehuis Bulgari bleek een goede zet voor Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH). Het concern voor luxemode boekte een omzetgroei van 16 procent. Maar ook zonder de aankoop mee te rekenen ging het goed, en steeg

de omzet 14 procent. Bernard Arnault, CEO: "2011 was een geweldig jaar."

In

het vierde kwartaal van 2011 steeg de omzet van het Franse modeconcern 20 procent in vergelijking met dezelfde periode in 2010. In totaal steeg de omzet in heel 2011 met 16 procent en kwam uit op 23,7 miljard euro. In 2010 was dat nog 20,3 miljard euro.

Ook met de winststijging mag LVMH zichzelf op de borst slaan. Het bedrijfsresultaat steeg met 22 procent tot 5263 miljoen euro. Het is de eerste keer dat dat cijfer boven de 5 miljard euro uitkomt. De nettowinst kwam uit op 3065 miljoen euro, een stijging van 1 procent ten opzichte van 2010.

Vooral het merk Louis Vuitton deed het goed, en had volgens LVMH zelfs een 'recordjaar'. Ook Fendi verkocht naar tevredenheid. Donna Karan groeide in de Verenigde Staten. Ook in Europa en Azië bleef het bedrijf groeien.

CEO Bernard Arnault: "De overeenkomst met de Bulgari-familie was een van de belangrijkste momenten van het afgelopen jaar." In september 2011 maakte LVMH bekend nu voor 98 procent eigenaar te zijn van het Italiaanse merk Bulgari. In maart werd al bekend dat LVMH een meerderheidsbelang had genomen in het Italiaanse merk, voor 3,7 miljard euro. Het ging toen om een aandeel van 50,4 procent. Het Franse concern verkreeg de aandelen via een ruil met de familie Bulgari. De familie is nu de grootste aandeelhouder, met 16,5 miljoen aandelen, van het Franse LVMH.

Over het komende jaar is LVMH positief. Ondanks een uitzonderlijk goed 2011 en een onzeker economisch klimaat in Europa, heeft het bedrijf vertrouwen in 2012. De strategie zal zich blijven richten op innovatie en expansie in opkomende markten.

Foto: Fendi

LVMH
Moet Hennessy Louis Vuitton