• Home
  • V1
  • Leads
  • A-Brands wil meer met Salty Dog

A-Brands wil meer met Salty Dog

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

A-Wear Quality Brands, de eigenaar van Salty Dog, verandert van naam. Het kersverse bedrijf - dat zich vorig jaar afsplitste van de Waalweargroep- heet sinds deze maand A-Brands Quality Wear. De reden voor de naamswijziging is de gelijkenis met het bedrijf A-Wear Fashion in Lelystad.

Volgens directeur Henri Snoep is er geen rechtszaak aan te pas gekomen: "Al in het begin heeft het bedrijf kenbaar gemaakt dat zij bezwaar hadden tegen de naam," vertelt Snoep. "We hebben toen afgesproken dat we de naam aan zouden passen. De naamswijziging heeft begin deze maand plaatsgevonden.

De naamswijziging is niet de enige verandering die A-Brands in petto heeft. Ook bij het merk Salty Dog staan nogal wat aanpassingen op stapel. A-Brands Quality Wear wil Salty Dog breder in de markt te zetten onder het motto: "Every Occasion, A Salty Dog Occasion!"

Dat begon met de introductie van Salty Dog Le Chic, waarbij het van origine zo stoere merk met schattige jurkjes en communieachtige kleding op de proppen kwam. Een tweede stap wordt ingezet met de eerstvolgende verkoopperiode, die zal plaatsvinden vanaf half November. Dan wordt het stoere Salty Dog beeld, dat de laatste seizoenen was ondergesneeuwd, vervangen door een cleaner en more sophisticated collectie onder de naam Salty Dog Kids.

Toch verlaat het bedrijf de stoere look niet helemaal: Onder de naam 'Salty Dog Vintage Back to the roots' brengt A-wear een collectie uit die voornamelijk bestaat uit t-shirts, hooded sweats en hooded zipper sweats. Een uitgebreidere collectie van Salty Dog wordt in januari gepresenteerd op modevakbeurs de Kleine Fabriek. In de toekomst staat er nog meer uitbreiding op het programma voor Salty Dog: er komen nog zeker twee lijnen bij. A-Brands Quality Wear is ook agent voor de merken Twin Life Junior, North Sails Junior en importeur van Looney Tunes.

 

Salty Dog