Aaiko en American Vintage openen concept stores
Door FashionUnited
bezig met laden...
Aanvankelijk was het de bedoeling om alleen een conceptstore van American Vintage te openen, vertelt Blosh-oprichter Rob Groenteman: "De reden daarvoor is simpel: Ik heb de cijfers gezien van de winkels in Marseille en Athene en de shop-in-shop in Parijs. Dat was overtuigend genoeg." Blosh distribueert American Vintage sinds 2005 in Nederland.
Blosh deed al ervaring op in retail: eerder dit jaar opende het bedrijf een eigen winkel in Zaandam. Mede daardoor waren er weinig obstakels bij het openen van de conceptstores in Amsterdam. De inrichting van de winkels werd verzorgd door de Nieuw Zeelandse architect Keith Lucas, die ook de filialen van Cowboys2Catwalk en Braez heeft ingericht. Dat resulteerde in met led-lampjes verlichte wanden in de 'American Vintage'-store, waar de stangen van de kledingrekken de stukken van subtiel van bovenaf verlichten.
Wat voor veel bedrijven het grootste struikelblok is bij het openen van een winkel is het werven van personeel. In dit geval kostte dat echter weinig moeite: "Eén van onze medewerkers wilde eens iets anders en zij heeft deze taak op zich genomen. Via via heeft ze een heel leuk team samengesteld," vertelt Groenteman. Na de opening van de conceptstores in Amsterdam heeft Blosh nog meer plannen. Het is de bedoeling dat er concept stores van American Vintage komen in Rotterdam, Den Haag en Utrecht. Verder verhuist het hoofdkantoor van Blosh eind 2009 naar een pand in Amsterdam Noord, waar het bedrijf voorlopig voldoende ruimte heeft om door te groeien.
Aaiko
American Vintage