Adidas mikt op outdoor
Door FashionUnited
bezig met laden...
Maar alleen met min of meer prominente uithangborden verkoop je nog niet eens een thermobroek, ook de handel en de pers moeten overtuigd worden van de fantastische eigenschappen van de Adidasproducten. Om die reden zal het bedrijf in het komende jaar voor het eerst weer met een eigen stand aanwezig zijn op de trekkingbeurs Outdoor in het Zwabische Friedrichshafen, die gehouden wordt van 16 tot en met 18 juli 2009.
Rolf Reinschmidt, Senior Vice President Global Outdoor van Adidas, ziet de nieuwe productlijn al als onderdeel van een totale manier van leven: "De Adidasproducten richten zich zowel op atleten die sportieve topprestaties leveren, als op vrijetijdssporters," zegt de manager, die uit puur enthousiasme nog toevoegt: "maar outdoor is meer dan sport – outdoor is een levensinstelling. Dat belichaamt de nieuwe Adidas Terrexcollectie."
Met de bestaande reclamekreet voor zijn sportartikelen als voorbeeld, heeft Adidas voor de nieuwe outdoorcollectie een pakkend motto bedacht, dat de twijfelende klanten moet overtuigen van de voordelen van de speciale kleding: "Outside is everything - Impossible is nothing". Dat zou ook de strijdkreet van stakende metaalarbeiders kunnen zijn, die momenteel actie voeren voor de poorten van hun fabrieken in Duitsland, maar het is gericht op de vrijetijdsmarkt. Hoewel de stakers natuurlijk ook best een nieuwe „Terrex GX J“ zouden kunnen gebruiken.