Adidas verhoogt winstprognose; 'Verkoop beter dan ooit'

Adidas heeft de winstverwachting voor het lopende boekjaar opnieuw naar boven bijgesteld. Het sportconcern, tevens eigenaar van Reebok, publiceerde donderdag zijn halfjaarresultaten en voorspelt een winststijging van 15 procent

op een omzetgroei van 10 procent over heel 2011. De positieve vooruitzichten zijn vooral te danken aan de sterke vraag uit China en Noord-Amerika. Eerder deze week werd bekend dat Adidas zijn sportstyle concept SLVR, dat begin 2009 werd gelanceerd, fors gaat uitbreiden en flagship stores openen in Peking, Hongkong, Shanghai, Berlijn en Milaan en pop-up's in New York en in warenhuis Galeries Lafayette in Parijs.

Adidas verhoogt winstprognose; 'Verkoop beter dan ooit'In de eerste helft van het lopende boekjaar 2011 is de omzet van Adidas met 14 procent gestegen. De nettowinst liep met 19 procent op naar 349 miljoen euro. Zowel in de groothandel als in de eigen retail is een stijgende lijn te zien. In de groothandel werd in de eerste zes maanden van het jaar 13 procent meer verkocht dan in dezelfde periode vorig jaar. De groothandelsomzet liep op naar 4,29 miljard euro. De retailomzet bedroeg 1,25 miljard, een stijging van 21 procent ten opzichte van 2010. De totaalomzet bedroeg 6,33 miljard euro. Adidas heeft eerder laten weten dat het de prijzen van zijn producten dit jaar verhoogt ten einde de gestegen grondstofprijzen te compenseren.

Wanneer gekeken wordt naar de resultaten die in de verschillende regio's zijn geboekt, dan springt China (aangeduid als Greater China) eruit: een omzetplus van 38 procent naar 552 miljoen euro. Maar ook in de Europese opkomende markten (hier valt o.a. Rusland onder) is de groei indrukwekkend, plus 23 procent naar 751 miljoen. West-Europa is met een omzet van 1,96 miljard euro in de eerste helft van 2011, nog steeds de belangrijkste inkomstenbron voor het Duitse concern. Noord-Amerika is goede tweede met een omzet van 1,45 miljard, een stijging van 15 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

"Welke retailer ik ook spreek of welke statistieken ik ook bekijk, de uitkomst is hetzelfde, onze doorverkoop is beter dan ooit," zei CEO Herbert Hainer in een verklaring. "Ondanks druk van buitenaf, zoals schommelende wisselkoersen en stijgende grondstofprijzen, is het gelukt om onze winstgevendheid te behouden en de supply chain optimaal en efficiënt te laten draaien. Na een sterke eerste helft zijn we op weg naar een recordjaar 2011."

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN