• Home
  • V1
  • Leads
  • Agenten organiseren inkoop-event in Amsterdam

Agenten organiseren inkoop-event in Amsterdam

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Drie agenten gevestigd in het Fashion House in Amsterdam, organiseren zondag 17 juli as. gezamenlijk en zelfstandig een inkoopevenement. Directe aanleiding is de opening van de nieuwe showroom door Bianca van Leur Agenturen,

de Bianca van Leur Fashion Suite, met hoogsegmentsmerken zoals Antik Batik, Pennyblack en L'Autre Chose. Daarnaast heeft het vervroegen van de Modefabriek naar aankomend weekend meegewogen. "Ten tijde van de inschrijvingen voor deze editie van de Modefabriek konden m.n. onze Franse labels niet garanderen dat ik de collecties bijtijds in huis zou hebben," legt Bianca van Leur uit. Van Leur, die in voorgaande jaren met haar merken meerdere stands had in de Refined-afdeling van de Modefabriek, vond ook dat het tijd was om eens iets nieuws te proberen.

Naast Bianca van Leur Agenturen hebben Cees de Best BV en Kees Willem de Jong Fashion Brands zich aan het evenement verbonden. "We wilden iets leuks organiseren voor onze klanten," zegt Dolimah de Best van Cees de Best BV. Haar agentschap vertegenwoordigt merken als Monari, Seidensticker en Et Dieu Crea La Femme en heeft daarmee, hoewel dat alweer een tijdje geleden is, ook op de Modefabriek gestaan. "Op deze manier kunnen we onze klanten in een meer persoonlijke sfeer ontvangen dan dat op een beurs zou kunnen. Bovendien kunnen zij hier voor de deur gratis parkeren." Ook zij zegt dat het wel vroeg is om het verkoopseizoen te beginnen. "Ik heb nu drie van de vijf collecties binnen, de andere twee moeten deze week nog komen." Ten einde een bezoek aan het Fashion House aanstaande zondag nog aantrekkelijker te maken, bieden de drie bedrijven bezoekers een gratis shuttleservice van en naar de RAI. Voorts wordt er een uitgebreide maaltijd geserveerd, is er een koffie- en een wijnproeverij en krijgen bezoekers bij vertrek een goedgevulde goodie bag mee, waarvoor alle tijdschriften waar de bedrijven mee samenwerken een bijdrage hebben geleverd.

De drie agentschappen opereren in hetzelfde - hoge - segment en vertegenwoordigen samen dertig merken, zegt De Best, maar zij hebben niet alledrie precies dezelfde klanten. "Voor mij is het Fashion House Event een succes als ik naast mijn huidige ook een aantal nieuwe klanten kan begroeten." Door de onderlinge kruisbestuiving zou dat mogelijk moeten zijn. Van Leur zegt dat klanten zeer positief op de uitnodiging hebben gereageerd en dat zich ook al meer collega's hebben aangemeld om een volgende keer mee te doen. "Het is zeker de bedoeling dat dit evenement een vervolg krijgt."

Esmerij van Loon

bianca van leur
cees de best
de jong amsterdam
kees willem de Jong