• Home
  • V1
  • Leads
  • Alles draait om Sylvie van der Vaart in Hunkemöller show

Alles draait om Sylvie van der Vaart in Hunkemöller show

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Veren, parels, jarretels en slipjes met een hoge taille. De muziek – ‘Diamonds are a girls best friend’ stopt en Hunkemöllers brand ambassador Sylvie van der Vaart maakt voor de tweede maal een spectaculaire entrée. In het Berliner Ensemble,

een theater dat stamt uit 1892, komt ze op een schommel uit de lucht naar beneden zweven. Terwijl ze over de catwalk flaneert werpt ze man Rafael van der Vaart voortdurend kushandjes toe.

De

lingerie – een commerciële collectie in een jaren vijftig stijl met slipjes met hoge taille en korsetachtige body’s – en de badmode – meer in een jaren tachtig thema met Haiwaii fotoprints, bandeautopjes en neonkleurige accessoires – moet het Nederlandse lingeriemerk Hunkemöller in één klap op de kaart zetten in Duitsland, tijdens een show op Berlin Fashion Week. Het bedrijf heeft ambitieuze plannen voor Duitsland: de komende twee jaar wil Hunkemöller honderd nieuwe winkels openen.. Toch is de collectie van ontwerpster Zoe Price Smith niet de ster van de avond. Alles draait om Sylvie van der Vaart.

CEO Philip Mountford vindt het niet erg. “Wat Sylvie ook aantrekt, het is ons number one bestselling product. Klanten kijken tegen haar op en willen wat zij heeft, meer dan wanneer een model de collectie toont.” De Nederlands-Belgische voetbalvrouw en presentatrice Van der Vaart, die dankzij werk op de Duitse televisie ook omarmt wordt door het Duitse publiek, ìs Hunkemöller. “De collectie is voor een groot deel om haar heen ontworpen. We kozen haar omdat ze zoveel verschillende gezichten heeft. Ze is fun, maar deed het ook geweldig in onze fotosessie met een sportbh aan,” vertelt Mountford op de ochtend voor de show. Van der Vaart: “Maar ik heb ook een stoute kant.”

Voor de Hunkemöller show onderbrak Van der Vaart samen met man en kind, voor het eerst in negen jaar een vakantie voor werk, vertelt ze. Maar dat is niet erg. Ondanks de zenuwen noemt ze de show de ‘kers op de taart’ van haar werk als muze. “Ik heb in Spanje op het strand geoefend. En het heeft me wel wat slapeloze nachten bezorgd. De druk is groot. Als ik struikel door de enorm hoge hakken of er niet goed uit zie, staat het morgen op de voorpagina van de Bild Zeitung.”

Haar rol als brand ambassador neemt Van der Vaart serieus. “Ik was altijd al een klant van Hunkemöller. Ik kocht er een paar keer per week iets nieuws.” Op de vraag hoeveel setjes ze dan heeft, moet ze lachen en zegt ze dat je er een hele kast mee kan vullen. Al doet ze ook wel eens, heel Hollands, aan ‘mix en matchen’. “Het moet wel geloofwaardig zijn als een bekend persoon zijn of haar gezicht verbindt aan een merk. Daarbij voelt het ook als een grote verantwoordelijkheid om er gezond uit te zien als rolmodel.” Later is ze even stil. “Natuurlijk, vandaag is juist een dag om te denken aan waar ik tweeënhalf jaar geleden stond. Als ik er nu aan denk, voel ik het door mijn hele lichaam. Ik wil laten zien dat na kanker, na chemotherapie, na het verliezen van mijn haar en het weer terug laten groeien, ik een fantastisch leven heb. En helaas heeft niet iedereen die borstkanker krijgt zo veel geluk,” vertelt ze. De show draait voor haar vooral om fun. “Ik wil er van genieten.”

Yasmine Esser

Berlin Fashion Week
Hunkemoller
Mercedes Benz Fashion Week
Sylvie van der Vaart