• Home
  • V1
  • Leads
  • Anecdote streeft naar variatie en kwaliteit

Anecdote streeft naar variatie en kwaliteit

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Het Nederlandse label Anecdote heeft een webwinkel geopend. Sinds vorige week zijn de ‘basisstukken met een eigen gezicht’ die het merk op de markt zet daar te koop. “Wholesale met een webwinkel is de ideale combinatie,”

denkt oprichtster Jet van Beuningen.

Inmiddels is de 26-jarige Van Beuningen druk met de verkoop van de zomercollectie voor 2010. Haar eerste collectie, voor winter ’09, ligt in 18 winkels. Niet slecht, voor een merk dat krap een jaar geleden nog niet eens bestond. Voordat ze met haar eigen merk aan de slag ging, werkte Van Beuningen bij Tommy Hilfiger, waar ze heel erg veel heeft geleerd. “Ik had het er erg naar mijn zin, maar stiekem bleef het knagen,” vertelt ze. “Al een tijdlang vroeg ik me af waarom het zo moeilijk is om lekkere knitwear te vinden. Wat je ziet is meestal overdreven duur en vaak een beetje saai,” aldus Jet van Beuningen. “Het lijkt wel of alles alleen maar in grijs, grijzer, grijst of donkerblauw wordt verkocht. Maar hoe moeilijk kan het zijn: Gewoon een fijne trui, een cool vest, bijvoorbeeld om op een jurkje te dragen; of een casual-maar-toch-netjes topje dat je naar werk aan kunt… Ik begon te dromen van mijn eigen merk.”

Dat was het begin van wat uiteindelijk het merk Anecdote werd: De merknaam Anecdote doelt op de kleine verhalen die iedereen vertelt aan zijn vrienden of familie. Daarvan zijn flarden terug te vinden op de labels van de kledingstukken. De collectie zelf bestaat uit voornamelijk truitjes, tops en cardigans in uiteenlopende kleuren voor een aardige prijs. “Ik geloof in een goede prijs,” verklaart Van Beuningen, die haar merk presenteert als instapmerk in onder meer de winkels van Blue Blood in Amsterdam. “Ik ben ook trots op de kwaliteit die ik heb weten te realiseren: de stoffen zijn een mengsel van angora met katoen of lamswol en ze pillen niet.”

Voor de website klik hier

Anecdote