• Home
  • V1
  • Leads
  • Antonia by Yvette gaat online verder

Antonia by Yvette gaat online verder

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Aan afscheidsfeestjes doet ze niet. Wel aan borrels op een nieuwe start. Na veertien jaar sluit Yvette Riemersma de deuren van haar schoenenwinkel Antonia by Yvette in de Negen Straatjes in Amsterdam. “Het is tijd voor een nieuw avontuur;

online en op evenementen. En ik zoek meer verkooppunten voor mijn eigen ontwerpen.”

Z

aterdag 22 januari is na veertien jaar, echt de laatste dag voor Antonia by Yvette, een instituut in Amsterdam. Schoenen en laarzen zijn in de laatste week te koop vanaf 50 euro. “Ik houd niet van afscheid nemen, maar kom gerust nog even een paar leuke schoenen voor een prikkie scoren,” zegt eigenaresse Yvette Riemersma op de website van de winkel in de Gasthuismolensteeg.

Riemersma nam in 1997 de winkel Antionia over, met exclusieve, trendsettende schoenen. En als echte schoenenliefhebster testte Riemersma de schoenen zelf op pasvorm, pas dan werden schoenen in het assortiment opgenomen. In haar winkel, die ooit door de Italiaanse Voque werd uitgeroepen tot één van de beste schoenenwinkels van Europa, verkocht Riemersma
merken als Walk in the Park en O'Quirey.

De website is waar het straks allemaal verder gaat, vertelt Riemersma. “Klanten vinden het vreselijk dat de winkel stopt en zeggen: ‘Nee, wat erg!’ Ik verontschuldig me dan maar voorzichtig. Maar eigenlijk ben ik gewoon toe aan een nieuw avontuur. En mijn dochter is acht jaar. Dat vraagt tijd en dat lukt niet als je vijf dagen per week in een winkel moet staan. Ik ga daarom mee in de markt en richt me op de online verkoop van schoenen. Dat is heel anders dan een fysieke winkel, en ik geloof, bij mijn eigen winkel, niet zo in de combinatie van online en offline. Maar misschien ben ik wat dat betreft ook wel een control freak,” lacht Riemersma.

Online heeft de schoenengoeroe al wilde plannen. Niet alleen wil ze een webwinkel starten, ook heeft ze ideeën over een maandelijkse online nieuwsbrief en een schoenenkrant. Dat laatste wil ze zowel online als op papier uitbrengen. De theaterkrant van Amsterdam, waar Riemersma altijd in adverteerde, zal haar hierbij helpen. Ook wil de ondernemer zich richten op evenementen. “Aansluiten bij bestaande evenementen, maar ook zelf organiseren. Bijvoorbeeld op mijn nieuwe adres in Baarn. Maar ik heb ook het idee om één keer per maand in Amsterdam door de grachten te varen met al mijn nieuwe spullen. Niet meer een winkel van negen tot vijf, maar een high tea of een borrel, zodat ik dichterbij de klanten sta.”

Ook wil Riemersma zich blijven bezighouden met haar eigen ontwerpen, van hoge kwaliteit Italiaans leer. “Ik zoek daarvoor nog nieuwe verkooppunten, zoals een boetiek met hippe vooruitstrevende schoenen. Doordat ik ook schoenen inkoop, zie ik veel voorbij komen en ben ik wel een pionier op het gebied van schoenenontwerpen.”

Antonia by Yvette