Arrow vaart een nieuwe koers. Het herenmerk wil, zo omschrijft Ronny Lemmens, CEO van Arrow-eigenaar Secon, "het Abercrombie & Fitch voor mannen boven de dertig" worden. Dus is ten eerste het winkelconcept en de collectie-opbouw vernieuwd. Ten tweede gaan er nieuwe winkels open.De Secon Group wil het aantal winkels binnen drie jaar uitbreiden naar vijftig . Verder is het modebedrijf van plan het aantal shop-in-shopverkooppunten van het merk uit te breiden.
Er zijn al winkels volgens het nieuwe concept geopend in Düsseldorf en Berlijn, Stockholm en Helsinki, Praag en Wenen. Verder komen er winkels in België, Luxemburg, Rusland, Slovenië en Kroatië. In Nederland is plek voor vijftien winkels, maar daarvoor moeten eerst geschikte locaties worden gevonden. Lemmens verwacht dat dit nog dit jaar zal gebeuren. "We hopen dat er door de crisis wat beweging komt in de markt voor goede winkellocaties. Dan kan het vrij snel gaan. We merken al dat er beweging in komt."
Arrow werd in 1851 opgericht in New York als een merk van klassieke overhemden. Onlangs werd de collectie uitgebreid met de lijnen premium, classic en jeans, waarmee van Arrow een totaalmerk moeten worden gemaakt.
Deze uitgebreide collectie moet Arrow ook buiten Nederland meer onder de aandacht brengen. De groei van het merk Arrow speelt een belangrijke rol in de bedrijfsstrategie van het modebedrijf Secon Group, waartoe ook de merken Turnover, Creenstone en Another, horen. Ook heeft de groep de licentie van Topshop, waarvoor binnenkort in Rusland filialen open gaan.
Foto's: Arrow