Australisch sportlabel nieuw op Nederlandse markt
bezig met laden...
In
Lorna Jane meer fashion label dan sportmerk
Lorna Jane werd 25 jaar geleden opgericht door de Australische fitness instructrice Lorna Jane Clarkson. Sportkleding voor vrouwen was maar saai en kleurloos en dus besloot zij haar eigen outfits in elkaar te zetten. Wat begon voor eigen gebruik, werd een handeltje en groeide uit tot een bedrijf toen Clarkson in 1990 samen met haar man Bill een winkel opende in Brisbane. Inmiddels telt Lorna Jane 134 winkels in Australië. Twee jaar geleden werd de stap naar het buitenland gezet. Te beginnen met Californië in de Verenigde Staten waar het merk nu alweer 24 winkels heeft en Zweden waar 2 Lorna Jane winkels zijn.
Ten einde het merk ook in Nederland op de kaart te krijgen werkt Soekhlall samen met Maison PR. "Ik wil pop-up shops openen bij sportscholen en dansstudio's om het aan zoveel mogelijk sportende vrouwen te laten zien. Als je ziet hoe mooi het is gemaakt en de kwaliteit van de stoffen voelt, dan wil je het hebben," zegt ze. Op die manier kan Soekhlall ook polsen welke kleuren en styles hier aanslaan, want het aanbod is enorm.
"Lorna Jane is méér dan een lijn voor sportmode," vertelt Soekhlall. Het merk mikt niet op één specifieke sport zoals het Amerikaanse Lululemon bijvoorbeeld met yoga doet. Ook opvallend is dat het bedrijf meer als fashion label dan als sportmerk is georganiseerd. Lorna Jane heeft al vroeg een eigen retailkanaal opgezet om de producten in een eigen sfeer en omgeving aan de man te brengen en zorgt met geregeld nieuwe leveringen - iedere twee weken - voor voldoende verversing in de zaak. "Als marketeer vind ik ook interessant dat het merk al 20 jaar aan story telling doet." De oprichtster is met haar - inmiddels - 49 jaar nog steeds het gezicht van het merk en haar credo Move. Nourisch. Believe. is uitgegroeid tot het levensmotto van een grote groep vrouwen die haar kleding draagt. Binnenkort komt een kookboek uit.