Blue Bell, het premium denim label van Wrangler, sleepte onlangs in New York maar liefst vier awards in de wacht voor haar Lente/Zomer website van 2010. Op de One Show Interactive Awards won Blue Bell de bronzen prijs voor decategorieën ‘Website, Consumer Goods’ en ‘Video, Remixes, Mashups’. Daarnaast behaalde de Blue Bell-site op de Clio Interactive Awards – het Amerikaanse equivalent voor de Cannes Lions Advertising Prizes – Zilver voor ‘Artistic Technique’. En tot slot kreeg de website tijdens de Webby Awards de eerste prijs voor de categorie ‘Fashion’. De Wrangler website was tijdens deze Webby’s ook genomineerd voor de categorie ‘Best Use of Media or Moving Image’, maar daar vier de site buiten de prijzen. De One Show, Clio en Webby Awards brengen hulde aan de beste media marketing tools van de wereld.
De multi-award winnende Blue Bell website is een creatie van creatieve teams van Wrangler in samenwerking met productiehuis Kokokaka. Sinds de lancering in februari van dit jaar kreeg de site, waarop model Tony Ward te zien is in outfits van de Lente/Zomercollectie van 2010, veel persaandacht en reacties. Op de site kan men met één simpele muisbeweging Ward door het beeldscherm slingeren of hem het hemd van het lijf rukken. Overigens werd de site ook al uitgeroepen tot ‘Site van de dag’ en ‘Site van de maand’ op thefwa.com (Favorite Website Awards). En won Wrangler vorig jaar de Press Grand Prix op het Lion festival van Cannes, alsook bronzen, zilveren en gouden prijzen op Epica. Tijdens de Lucie Awards sleepte Wrangler ook de ‘Print Advertising Campaign of the Year’ in de wacht.
Blue Bell, opnieuw uitgebracht voor het Herfst/Winter seizoen van 2010, is het vooruitstrevende broertje van Wrangler. Wranglers denim verleden gaat terug tot 1904 toen de Hudson Overall Company werd gesticht in Greensboro, North Carolina, USA. In 1919 werd het bedrijf Blue Bell genoemd en in 1947, met de lancering van een reeks jeansbroeken voor cowboys, kreeg het een nieuwe merknaam: Wrangler, de naam van een werkende cowboy.