• Home
  • V1
  • Leads
  • Baldessarini werkt aan come-back

Baldessarini werkt aan come-back

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Het Duitse kledinglabel Baldessarini werkt aan een come-back op de Nederlandse markt. Agentschap Grosso Moda International Fashion Branding neemt sinds januari van dit jaar de vertegenwoordiging van het label voor zijn rekening. De bedoeling van agenten Marco Jansen en Jelle Lispet,

die Baldessarini in de Benelux gaan distribueren, is ervoor te zorgen dat het label in de juiste winkels komt te liggen.

Het label, dat begin jaren 90 werd opgericht in het kielzog van Hugo Boss, verdween enkele jaren geleden van de Nederlandse markt. Aan de samenwerking tussen Hugo Boss en Werner Baldessarini kwam in 2006 een eind waardoor de contracten met Hugo Boss kwamen te vervallen. Hugo Boss stopte daardoor in Nederland ook met de verkoop van het label.

Door de loskoppeling van Hugo Boss hebben de makers van het label kans gezien het verder uit te bouwen. Daardoor is er een volwaardige accessoire- en schoenencollectie bijgekomen en zijn twee verschillende lijnen ontstaan. De eerste lijn is de oorspronkelijke Baldessarini Signature, de tweede lijn is Baldessarini Black (marges liggen voor beide lijnen tussen de 2,6 en 2,7). De laatste lijn ligt wat betreft prijsniveau onder de Signaturelijn en is voor een jongere doelgroep. “De potentie voor Baldessarini ligt in Nederland vooral bij deze nieuwe lijn,” vertelt Lispet.

In het buitenland heeft het merk ondertussen niet stilgezeten en zijn er wereldwijd winkels geopend, en de verkooppunten zijn blijven groeien. Deze maand worden de eerste Baldessarini Black-winkels geopend op verschillende plekken op de wereld. Warschau en Odessa zijn als eerste aan de beurt, gevolgd door Dubai en Frankfurt. De voorbereidingen voor het openen van winkels in ons land zijn in volle gang; Begin volgend jaar zal de primeur zijn voor de P.C. Hooftstraat in Amsterdam, de plek waar ook ooit eerder de eerste winkel wereldwijd van Baldessarini was. Deze sloot toen het label niet meer door Hugo Boss werd vertegenwoordigd in ons land. De heren zijn in gesprek met De Bijenkorf en Piet Zoomers voor een shop-in-shop. Over bekendheid van Baldessarini maken ze zich geen zorgen. Door de parfums, die altijd in Nederland verkrijgbaar zijn geweest, weet men nog wat Baldessarini is. “Op dit moment wordt het parfum Baldessarini Stricty Private gelanceerd. En we hopen op free publicity en gaan adverteren,” zegt Jansen.

In 2006 kwam Baldessarini onder de paraplu van Ahlers AG, een van Europa’s grootste kledingproducenten.

Beeld: Baldessarini Black S/S 09
Baldessarini