Bandolera over de kop
bezig met laden...
De eigen
Curator Borsboom was vanochtend niet bereikbaar voor commentaar. Het is onduidelijk wat de kansen op een doorstart zijn.
Naar de oorzaak van het faillissement wordt onderzoek gedaan. Uit gegevens van de Kamer van Koophandel blijkt dat Bandolera al langer aan het worstelen was. Sinds 2009 kwamen de cijfers in het rood. In boekjaar 2010 - de meest recente cijfers van de Kamer van Koophandel - kwam het netto resultaat uit op een verlies van 13,7 miljoen euro. De omzet bedroeg 55 miljoen euro.
Bandolera werd opgericht in 1985 met het label Bandolera, een merk dat zakelijke kleding brengt voor vrouwen in de leeftijdsgroep 30 tot 55. In 2004 werd het uitgebreid met het merk NTS, dat vrijetijdskleding biedt voor vrouwen tussen de 25 en 45. De groep is verticaal geïntegreerd, wat houdt in dat zowel het ontwerp als de ontwikkeling en de productie grotendeels in eigen beheer worden uitgevoerd.
Said Awwad – met ervaring bij onder andere Mexx en Marks & Spencer - geeft momenteel leiding aan Bandolera. Hij nam in 2010 het stokje over van oprichter Jan Lems. Awwad wilde Bandolera vooral laten groeien met monobrand stores.