• Home
  • V1
  • Leads
  • Beach House showt S/S 09 op eigen 'strand'

Beach House showt S/S 09 op eigen 'strand'

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Beach House, het bedrijf dat twee jaar geleden zwemkledinglabel Beach Life overnam, presenteerde de S/S 09 collecties afgelopen week niet in het Bodyfashion Center (BF Center) te Amersfoort, maar op eigen terrein, in Bunschoten. Geen slechte zet, blijkt achteraf.

De Bodyfashion Tradefair van 17, 18 en 19 augustus trok vierhonderd bezoekers minder dan de beurs van augustus vorig jaar. Volgens woordvoerder Helen Ypma van het BF Center komt dat doordat de koopkracht van de consument nu ook tot in de bodyfashion is doorgedrongen. "Ik merk dat winkeliers slecht verkopen. En puur uit zelfbescherming komen ze dan niet hier."

Gert Kramer, directeur van Beach House, voelde die teruglopende belangstelling waarschijnlijk aankomen en pakte het anders aan. Hij nodigde zijn klanten en de pers uit op het dak van de onderneming, trakteerde ze op een show, een lunch (al was die wat karig) en uitgebreide presentaties van de labels die het bedrijf in zijn portefeuille heeft. Tijdens het mini-zomerevenement - voor de gelegenheid was het parkeerdek omgedoopt tot 'Bunschoten Beach' - showden modellen de collecties van de vier labels; Sinds de overname van het bekende merk Beach Life heeft overkoepelend bedrijf Beach House nog drie andere labels aan de portefeuille toegevoegd: Beach Live, voor een jonge doelgroep, Mart Visser Beachwear en het label Crool, marktleider bij de Grieken.

Voor wat betreft de twee collecties die door Beach House zelf ontworpen worden (Life en Live): veel kleur en opvallende patronen. En een verschuiving van kleding om in te zwemmen naar resortwear; rokjes van zijde en tops die tegen de felle zon gedragen kunnen worden. Of 's avonds tijdens een feest. Ook het gebruik van sensitive, een Italiaanse mix van lycra en polyamide, was opvallend, evenals de vele bandeau-bovenstukjes.

De collectie van Mart Visser was klassiek, maar dat kan ook bijna niet anders. Veel zwart-witstreepjes en nautische details, zeer geschikt voor in een mondaine badplaats. En ook hier weer de verschuiving van zwemkleding naar de totale outfits voor op het strand.

En dan nog het Griekse Crool: mode voor jonge meisjes. Veel kleur en zeer speels. Alles even vrolijk. Jammer van de dreigende donderwolken die overwoeien.

Met Bunschoten Beach is Kramer een nieuwe weg in geslagen, en zo te horen niet zonder succes: "Drie van de vier klanten die hier geweest zijn hebben een order geplaatst. Ze hebben vertrouwen in ons bedrijf en zien dat het stabiel is." Heeft Kramer voor komende jaren nog meer in petto? "In ieder geval een creatieve, actieve benadering van de consument en detaillist in binnen- en buitenland." Een begin is in ieder geval al gemaakt. Het bedrijf mag zonder ballotage over twee weken acte de presence maken op de beurs in Parijs.

 

beach house
Beach Life
crool
Mart Visser