Beco: nieuw duurzaam modeplatform in Barcelona
bezig met laden...
Het
Het platform bestaat uit twee onderdelen: Beco Box en Beco Talks. Beco Box is een ontmoetingsplaats voor groene modelabels en –professionals waar duurzame oplossingen bedacht worden, merken hun collecties presenteren, organische producten getest worden en collecties ingekocht kunnen worden. Beco Talks gaat panels, lezingen en debatten organiseren om merken, fabrikanten, distributeurs, retailers en inkopers voor te lichten over een duurzame supply chain.
De organisatoren hebben grootse plannen met Beco. Op lange termijn moet de beurs als referentie-platform gaan fungeren voor internationale ethical fashion beurzen. Ook wil het ethisch verantwoorde modeplatform een duurzame verandering in de mode-industrie teweeg brengen.
Hoe hen dat moet gaan lukken, daar hebben de organisatoren een duidelijke visie op. ”Dankzij onze ervaring in de mode-industrie weten we dat de consument altijd op zoek is naar een aantrekkelijk product,” legt Badia uit. “Ze willen niet stoppen met ‘coole’ dingen dragen, omdat dat niet ethisch verantwoord is. Het verschil met andere initiatieven is dat wij ons uitsluitend richten op merken die dat special thing bieden waar de consument naar op zoek is.”
The Brandery is in 2009 opgericht nadat Bread & Butter naar Berlijn was terugverhuisd. In februari 2011 trok de beurs 16.500 professionele bezoekers.