Beekwilder kiest etalages met stopkracht
Door FashionUnited
bezig met laden...
Voordat de uitreiking van start ging, werden de gasten eerst getrakteerd op een inspirerende presentatie van Annemarie van Gaal. Zij leerde ons 'out-of-the-box' denken: “concentreer je niet op 'labels' en strakke regels, maar verplaats je in wat de consument wil zien.”
Tijd voor het moment suprême: de uitreiking. De jonge Brit William Kempton won de publieksprijs, met zijn shabby-chique etalage voor Ralph Lauren. Hij vertelde dat hij zich bij het ontwerp had laten inspireren door de jaren vijftig en de Depressie: “That's why we used the faded wallpaper and everything, to make it look like a dilapidated building.” De dames van WE, die de derde prijs (die ze overigens deelden met het team van Zara) ontvingen voor hun etalage waarin een paard door het raam stapt, wilden de voorbijgangers verrassen. En dat is gelukt, want blijkbaar hielden ze er zelfs de politiepaarden mee voor de gek: “Die kwamen af en toe even snuffelen.” Rinsma Fashion Plaza kreeg de tweede prijs, waarbij de jury erop wees hoe goed de ontwerpster de doelgroep had aangevoeld: “De positie van de mannequins straalt precies uit wat de klant wil. De consument wil gewoon one of the girls zijn.”
De grote winnares van de avond was Inge Koenen, die met haar etalage voor een lijstenmakerij annex galerie vakmanschap en kunst combineerde en volgens Beens echt zorgde voor 'een driedimensionale experience'. Zoals Elsemieke Beekwilder al aan het begin van de middag zei: 'Door uitpakken kun je een klant inpakken'.
Foto: Etalage We
Beekwilder
etalage