• Home
  • V1
  • Leads
  • Belaqise opent eerste flagship store in Rotterdam

Belaqise opent eerste flagship store in Rotterdam

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

"Onze klanten hebben al mooie outfits. Wij willen dat extra stukje sprankeling in hun outfit brengen," zegt eigenaar Ahmed Mahla van Belaqise. Afgelopen vrijdag opende het modehuis de eerste flagship store in de binnenstad van Rotterdam.

Belaqise levert geen collecties: de lijn bestaat uit single pieces.

Goud
met zilveren ballonnen sieren de ingang van het pand op de hoek van de winkelstraat de Oude Binnenweg. Binnen is iedereen nog druk bezig met de laatste voorbereidingen rond de klok van half een. Nog twee uurtjes en dan gaat de winkel eindelijk open. Nog één keer wordt de kledingroller over de items in de winkel gehaald en voor een laatste keer wordt gekeken of er genoeg items in de winkel hangen. Voor eigenaar Ahmed Mahla is het allemaal nog het spannendst. Vandaag presenteert hij zijn modelijn aan het grote publiek.

Een paar jaar geleden raakte Mahla geïntegreerd door de modewereld toen hij erachter kwam dat veel vrouwenkleding niet gemaakt is voor vrouwen met rondingen. Hij zei zijn baan bij Shell op en kwam met een zelfbedacht matensysteem: ‘Sheyp’.

Het is een matensysteem dat niet uitgedrukt is in cijfers of letters, maar in namen. Elke maat is gebaseerd op een bepaalde lichaamsvorm en heeft bijvoorbeeld de naam ‘Beautiful’. In de zomer van 2012 lanceerde Belaqise haar lijn met acht wintermantels. Na enthousiaste reacties besloot Ahmed de lijn verder uit te breiden met bloezen, jurkjes en capes.

Modehuis Belaqise opent winkel in Rotterdamse binnenstad

Belaqise presenteert geen hele collecties, maar komt eens in de zoveel tijd met nieuwe single pieces. Daar is bewust voor gekozen. Er wordt met hoogwaardige stoffen als zijde en kasmier gewerkt, en dus zijn de prijzen ook iets hoger. “De kledingstukken die wij presenteren sluiten niet naadloos op elkaar aan zoals in collecties van andere couturemerken," legt Mahla uit. “Wij denken dat onze klanten heel goed weten wat bij ze past. Ze hebben al mooie outfits. Wij willen namens Belaqise dat extra stukje sprankeling in hun outfit brengen.”

De doelgroep van Belaqise noemt Mahla glamour, chic en gorgeous women. “Glamour staat voor een vrouw die ambitieus in het leven staat, maar ook die graag wil betalen voor kwaliteit. Wij proberen kleding aan te bieden van hoogwaardig materiaal en met goede afwerkingen," zo zegt Mahla. “Chic heeft te maken met onze stijl. We hebben namelijk een Paris chic-achtige collectie. Gorgeous staat voor het feit dat onze klanten echt meisjesachtig zijn, ze houden bijvoorbeeld van zich opmaken. Inhoud is belangrijk, maar uiterlijk net zo goed." Het is dan ook geen verrassing dat Mahla’s grootste inspiratiebron de legendarische Britse actrice Audrey Hepburn is, die zowel bekend stond om haar chique, vrouwelijke overkomen als haar latere werk als filantrope.

Voor couture van hoogwaardige materialen en met een perfecte pasvorm, vallen de prijzen erg mee. Zo betaal je voor een satijnen blouse 149,99 euro en voor een blazer van honderd procent merinowol 199,99 euro met sjaal. En alsof Belaqise met hun eigen matensysteem nog niet vrouwvriendelijk genoeg is, worden er ook chocolaatjes verkocht in de winkel naast de couturestukken. Omdat een vrouw ook wel eens verwend mag worden, vindt Mahla.

Denkt de vooruitstrevende Mahla al aan een tweede vestiging van zijn modehuis? “Ja," moet hij toegeven. “Ik denk dat wij ook goed zouden passen in Amsterdam. Maar laten we eerst afwachten in hoeverre deze winkel een succes wordt.”


Anouschka te Lintelo
Belaqise