Bellerose viert nieuw DNA en herpositionering
bezig met laden...
Casual
Door de veranderingen die het merk heeft ondergaan, was ook een herpositionering van de winkels nodig. De ommekeer die Bellerose heeft gemaakt, paste niet meer bij alle multi-brandwinkels waar het merk verkocht werd. Van Heurck: “In de multibrandstore Oxford in Antwerpen waar Bellerose werd verkocht, bestond het assortiment voor 60 procent uit Ralph Lauren. Dat is een mooi en klassiek merk, maar de consument begreep de verandering van Bellerose niet meer. In onze eigen winkels vonden ze nog steeds de chino en het sweaterhemd die we sinds het begin in onze collecties hadden, maar bij de multi-brandwinkels die alleen het hart van de collectie verkochten,
paste Bellerose niet meer.”
Van Heurck is erg blij met de herpositionering die Bellerose heeft doorgemaakt. “We liggen nu in betere winkels. Voorheen lagen we naast Ralph Lauren, Scotch & Soda en Tommy Hilfiger, nu liggen we naast Vanessa Bruno, Isabel Marant en Acne.” Ook uit de cijfers blijkt dat de herpositionering goed heeft uitgepakt. Naar eigen zeggen neemt de wholesale van Bellerose in het buitenland elk seizoen met 15 tot 20 procent toe.
Ook in zijn eigen winkels heeft Bellerose een koerswijziging doorgevoerd. “De afgelopen tijd hebben we Bellerose winkels in kleine steden in België gesloten,” aldus Van Heurck. “We willen onze winkels liever verspreid hebben over grote Europese steden als Barcelona, Kopenhagen, Berlijn en Parijs in plaats van meerdere winkels in verschillende plaatsen in een land.” Recent heeft Bellerose een vestiging in Madrid geopend, op termijn gaat het bedrijf meer eigen winkels in grote steden openen. Op dit moment heeft het modebedrijf 22 conceptstores en flagshipstores en 600 multi-merkklanten in 16 landen.