‘Bellissima moet een duidelijk eigen gezicht krijgen’
bezig met laden...
Wat is uw achtergrond?
In de modebranche werkte ik al eerder als Marketing & Communicatie Manager bij T.R.P. Jeans en later bij No Excess. Vervolgens werkte ik zo’n vier jaar in verschillende functies binnen de media- en entertainmentsector. Ik miste de branche al sinds het moment dat ik er weg ging, dus toen ik de kans kreeg terug te keren, heb ik die gegrepen.
Waarom heeft u gekozen voor Bellissima?
Via mijn netwerk ben ik in contact gekomen met een van de aandeelhouders en hoorde wat de plannen waren. Het leek me een mooie kans om weer in de modebranche aan de slag te gaan.
Wat spreekt u aan in het bedrijf?
Bellissima is een bedrijf met een lange historie. Omdat het is meegegroeid met zijn klanten, kan het bogen op een loyale klantengroep. Dat geeft het merk een heel stabiele basis in Nederland, België en Duitsland. Daarbij richt Bellissima zich op een ontzettend interessante doelgroep. Mensen van boven de 35 zijn koopkrachtig, goed geïnformeerd en hebben vaak veel tijd om te winkelen.
Momenteel heeft Bellissima veel klanten in de leeftijdscategorie 40+. Het is de bedoeling dat het merk iets meer modische elementen in de kleding verwerkt, waardoor de belangrijkste doelgroep weer 35+ wordt. We hebben een nieuwe hoofdontwerper aangesteld die de pluspunten van Bellissima -het kleurgebruik, de pasvorm en de prints- behoudt, maar toch meer verrassing in de collectie weet te brengen.
Wat heeft u verder voor plannen met het merk?
Het merk moet een duidelijk eigen gezicht krijgen. Daarom gaan we onder meer investeren in PR & Marketing. Verder is het de bedoeling dat de kleding geschikt wordt voor meerdere gelegenheden. Dus niet alleen voor alledag om in te werken, maar ook voor dat uitje ‘s avonds en voor in het weekend.
Wilt u nieuwe lijnen lanceren?
Misschien dat we de collectie in de ontwerpfase wel segmenteren in kleedmomenten, maar we willen niet met submerken gaan werken.
Komen er eigen winkels?
In de toekomst hebben we die ambitie wellicht wel, maar op korte termijn ligt onze prioriteit bij het verstevigen van de relatie met onze klanten. Er zijn in Nederland nu 200 winkels die onze collectie verkopen. Het is onze bedoeling dat we de band met deze winkels verbeteren. We zullen proberen beter op hun wensen in te spelen. Daar zijn we mee begonnen door de marge te vergroten en de collectie nu in 12 keer uit te leveren.
Heeft u ook ambities buiten Europa?
Ja, maar momenteel is onze focus vooral actief in Nederland, België en Duitsland.
Foto: Collectie Spring '10