Ben Sherman wil Nederlandse groei
bezig met laden...
Reden voor de omzetdip is het wegvallen van de dames- en kindermodelijnen bij het bedrijf. “Dat werkte voor ons gewoon niet,” reageert creatief directeur Mark Maidment. Vandaar dat het bedrijf besloot zich volledig te richten op mannenmode. Het sluiten van de afdelingen kostten het merk 700.000 dollar. Voor dit jaar zal deze ingreep waarschijnlijk nog gevolgen hebben voor de omzet, die naar verwachting 15 tot 20 procent lager zal liggen dan vorig jaar.
“Doordat we nu kunnen focussen, zullen onze collecties sterker worden,” vertelt Maidment. Afgelopen jaar trad een nieuwe CEO aan bij het merk, die afkomstig was van Diesel. Het merk wordt al vijf jaar verkocht in Nederland, maar vanaf nu zal de boodschap van het merk beter overkomen, verwacht Maidment. Wat die boodschap is? Maidment: “Ben Sherman wil zijn reputatie van the King of shirts weer eer aan doen. Die shirts zijn scherp, Brits, preppy, gekleed, edgy en stoer tegelijk. Voor goed opgeleide mannen die houden van muziek en van het leven.” Behalve shirts brengt Ben Sherman ook een flinke collectie truien, broeken, jassen, schoenen, dassen en hoeden op de markt. In licentie worden zelfs horloges, zonnebrillen en parfums van het merk uitgegeven.