• Home
  • V1
  • Leads
  • Bestseller boort nieuwe markten aan in Berlijn

Bestseller boort nieuwe markten aan in Berlijn

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Voor het Deense modeconcern Bestseller betekende de afgelopen week in Berlijn: de lancering van een flink aantal nieuwe lijnen. Accessoiremerk Pieces kwam met een nieuwe schoenenlijn en met Little Pieces, voor meisjes van drie tot twaalf jaar,

Only presenteerde submerk Jacqueline de Yong, Object heeft een ‘undercoverlabel’ First, Vero Moda kwam met jeansmerk Noisy May en plussizelabel Junarose werd voor het eerst geshowd. De Vero Moda Very lijn heet voortaan Yas.

Hapjes,

gratis drank, en live muziek. Het Deense modeconcern Bestseller trok voor de derde keer in Berlijn een eigen plan en organiseerde zelf een 4000 vierkante meter grote modebeurs in de Arena. Klanten werden vanuit andere landen vervoerd naar de locatie. Vanaf de modebeurzen in de stad reden shuttlebussen naar het event – gelegen aan de oostelijke haven - dat van het dichtstbijzijnde S-bahnstation al gauw een kwartier lopen was.

Met de nieuwe labels wil Bestseller vooral een breder publiek aanspreken. Met Noisy May bijvoorbeeld, wil het bedrijf een jonger publiek bereiken voor de Vero Moda formule. Het nieuwe label draait om jeans, maar de lijn bevat ook breisels, jassen, tops en sweatshirts. In First hebben al een aantal winkeliers die Object verkopen interesse getoond, vertelt Natasha Russo, verantwoordelijk voor de Beneluxmarkt. “De eerste collectie heeft sportieve invloeden, dat is hip nu.” Jacqueline de Yong – een vrij basic lijn met skinny jeans, spijkerblouses en streepjestruien - is vooral voor de prijsbewuste modeconsument.

“Het is een gat in de markt,” antwoord Chanine Nijmeijer op de vraag waarom Bestseller met Junarose komt. Vanaf deze maand is ze aangenomen voor de verkoop van het label. En dat gaat goed, vertelt ze. “Het is ontstaan vanuit de vraag van retailers zelf. Meiden met maat 42 tot 54 willen er ook modisch uitzien, net als hun vriendinnen. Junarose is echt een fast fashion merk met acht collecties per jaar.” Over de samenstelling van de pakketten voor retailers wordt nog nagedacht. “Want niet iedereen kan in zijn of haar winkel een maat 54 verkopen.”

Het label houdt volgens Nijmeijer rekening met de wensen van inbetweenies, vrouwen die niet in maat 38 passen maar ook niet terecht kunnen bij een winkel met grote maten. “Veel vrouwen vinden bijvoorbeeld te korte mouwen niet prettig, omdat ze niet graag blote bovenarmen hebben,” zegt Nijmeijer. De eerste collectie, voor komende winter, bestaat uit de thema’s ‘Military Parade’ en ‘Historical Romanticism’. Dat vertaalt zich in skinny’s met animalprint, een leren jasje met suède peplum en een strakke rok tot net boven de knie.

En vanwaar al die ontwikkelingen tegelijkertijd? Stine Hurup, verantwoordelijk voor de marketing van Pieces, lacht. “Ik denk dat het toeval is,” zegt ze. “Alle labels werken afzonderlijk en bedenken zelf hun ontwikkelingen. Dat komt ook door de competitie tussen de merken onderling, wie verkoopt het beste. Ja, ik weet dat we vooral met de merken buiten Bestseller moeten concurreren, maar ik denk dat het niet slecht is. Het houdt ons scherp.”

Yasmine Esser

Bestseller
Jacqueline de Yong
Junarose
NOISY MAY
OBJECT
ONLY
PIECES
Vero Moda
Yas