• Home
  • V1
  • Leads
  • Beursgang in Londen minder populair

Beursgang in Londen minder populair

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Ooit de plek bij uitstek voor luxegoederenbedrijven om een beursgang te maken, is de populariteit van de London Stock Exchange tanende. Aandeelhouders geven de voorkeur aan meer exotische markten als Hong Kong

of New York.

Tijdens
de presentatie van de IPO Watch Europe dit jaar zei PWC capital markets partner Richard Weaver: "Bedrijven die in 2012 een beursgang overwegen moeten zich voorbereiden en zodanig positioneren dat ze 'klaar voor de start' zijn zodra de gelegenheid zich voordoet. Wanneer de markten precies zullen verbeteren is onzeker. Wellicht zijn de Olympische Spelen allang begonnen eer de markten weer terugveren. Bedrijven moeten zich zorgvuldig voorbereiden, mochten ze de beurs in 2012 op willen."

Toen de Britse private equity groep Doughty Hanson en overige aandeelhouders onlangs bekend maakten aandelen in luxe bagage- en tassenmerk Tumi te willen verkopen, was het voor de markt geen verassing dat de beursgang in New York plaatsvond. Dat meldde de Britse publicatie City AM. "Het VK is een goede bestemming voor beursgangen van delfstoffen- en mijnbouwgroepen maar niet langer voor luxe," zei een bron dicht bij de Tumi beursgang tegen City AM. "New York of Hong Kong zijn gewilder. Je verkoopt aan een groter consumentenpubliek en aan een meer ervaren beleggingsmarkt."

Andere beursgangen in de luxesector, waaronder Samsonite en Graff Diamonds, verkozen het verre oosten boven de Europese of Amerikaanse beurzen. In dat gebied schijnt de kennis van en honger naar luxe groter te zijn dan elders. Bijna een jaar geleden maakte Prada haar debuut op de Hong Kong Stock Exchange.

Binnen Europa blijkt Milaan het goed te doen bij de luxemerken. Onlangs maakte luxe modemerk Brunello Cucinelli een zeer succesvolle start op de Borsa Italiana. Ook de beursgang vorig jaar van iconisch modemerk Salvatore Ferragamo bleek een groot succes; aandelen in het bedrijf stegen sindsdien met 60 procent.
Brunello Cucinelli
Prada
Salvatore Ferragamo
TUMI