• Home
  • V1
  • Leads
  • Bever presenteert nieuw logo en winkelconcept

Bever presenteert nieuw logo en winkelconcept

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Bever, een Nederlandse formule gespecialiseerd in sport- en outdoor, heeft vernieuwingen doorgevoerd. Er is een nieuw logo, het assortiment werd opgefrist en het winkelconcept aangepakt. Het resultaat van de inspanningen wordt

4 december gepresenteerd: dan wordt de winkel in Nijmegen opnieuw geopend.

Het nie
uwe winkelconcept en het nieuwe logo zijn onderdeel van de veranderingen die Bever momenteel doorvoert: De verkooporganisatie wordt versterkt, de visual merchandising en het assortiment verfrist en er is een nieuwe marketingstrategie. Achter de schermen werkt Bever aan een verbetering op het gebied van automatisering en logistiek.

Bever werd in 1977 opgericht door voormalig eigenaar Fred van Olphen, en bestaat daarmee 33 jaar. De outdoorketen is nu in handen van branchegenoot AS Adventure, onderdeel van de Britse private equitygroep Lion Capital. AS Adventure kwam zo’n drie jaar geleden in de handen van Lion Capital.

De formule staat bekend als specialist voor iedereen die buiten actief wil zijn. Het assortiment bevat zo’n 20.000 artikelen, waaronder uitrustingen voor onder meer fietsers, bergbeklimmers, wandelaars en wintersporters. De keten is met 34 vestigingen verspreid over heel Nederland. In deze winkels zal in 2011 het nieuwe logo en het winkelconcept stapsgewijs worden ingevoerd.

Het is de bedoeling dat er dit jaar zo’n 20 winkels bij komen, liet topman Hufkens eerder aan de Belgische krant De Tijd weten. Vandaar dat Bever op zoek is naar meer winkellocaties.

Bever