• Home
  • V1
  • Leads
  • Bijenkorf eerste gebruiker van innovatief verzendingsmateriaal

Bijenkorf eerste gebruiker van innovatief verzendingsmateriaal

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

De Bijenkorf verzendt sinds 17 juli met het nieuwe concept van Rollology Technology. Teun van der Laan, de bedenker van de Rollor Premium en nu de Rollor Express, is blij met de samenwerking en kijkt nu naar uitbreidingen voor zijn bedrijf. De Rollor Express is een verzendingsvariant

van de Rollor Premium, een online verkrijgbare leren tas die veel weg heeft van een yogamat en de ingerolde kleding beschermt en kreukloos vervoert.

“Ik ben met mijn idee voor de Rollor Express naar Docdata gegaan. Dat is een groot logistiek dienstverlener voor grote bedrijven die passen bij Rollor. Zij waren heel enthousiast over mijn idee en zijn mee op zoek gegaan naar een bedrijf dat bij het idee paste. We kwamen uit op de Bijenkorf. Vervolgens hebben we met z'n drieën het idee gerealiseerd en gelanceerd,” aldus Van der Laan.

Bijenkorf levert kreukvrij met Rollor Express

De Rollor Express is een systeem van golfkarton en foam wat geen druk op de kleding zet en ervoor zorgt dat de kleding niet wordt gevouwen. De kleding blijft hierdoor kreukvrij en kan na het uitpakken meteen worden gedragen. Het concept is speciaal voor webwinkels bedacht die kleding 'strak' wil aanleveren bij de klant. De verpakking is meerdere malen te gebruiken. Het wordt geproduceerd op een milieuvriendelijke wijze met zoveel mogelijk gerecycleerde materialen. Ter extra bescherming van bijvoorbeeld regen, zit er een waterafstotende laag over het karton heen. De bedoeling is om een volledig pak te kunnen verzenden in één verpakking. Hieronder verstaan we dus een colbert, blouse en pantalon. Het kan ook worden gebruikt voor jurken en andere kleding. De Bijenkorf gebruikt de Rollor Express op dit moment enkel voor online bestellingen van luxe pakken. Voordat het verzendingsmateriaal in gebruik ging, is deze uitvoerig getest door het producerende bedrijf Rollor.

“De Bijenkorf streeft naar een premium service en klantbeleving. Middels een innovatieve verpakkingstechniek zoals de Rollor trachten wij ook in de verpakkingswijze vooruitstrevend te zijn,” aldus Michel Bos, woordvoerder van de Bijenkorf. “Het is mogelijk dat de Bijenkorf in de toekomst meer artikelen in de Rollor zal versturen.”

Het is nog niet duidelijk of andere retailketens deze manier van verzending ook gaan gebruiken. V&D zegt nog af te wachten of de Rollor Express een succes is. Het bedrijf staat open voor verbeteringen; mocht dit er een zijn, zal deze wellicht gebruikt worden.

Luuk Krekels

Bijenkorf
Rollor