Blessed op weg naar Duitsland
Door FashionUnited
bezig met laden...
Met vijftig verkooppunten in Nederland in een half jaar tijd, is sieradenmerk Blessed inderdaad hard op weg om groot te worden. In september 2010 werd het label opgericht door Merel van Poorten. Ze werkte bij Jewelz Agencies en was daar bezig met haar afstudeercollectie voor het Amsterdam Fashion Institute. “Binnenkort hebben we twee nieuwe verkooppunten in Duitsland,” vertelt Anastasia Soueref van Jewelz Agencies. “Alles is rond, alleen de collecties moeten nog naar de winkels toe. Ze benaderden ons op een beurs.”
Ontwerpster Van Poorten ging voor vijf maanden naar Bali om daar het sieradenmerk op te zetten. De sieraden worden daar vervaardigd door goudsmeden. De collecties zijn uitgevoerd in geoxideerd 925 sterling zilver of 14 karaats rosé verguld zilver, gecombineerd met materialen die veel voorkomen op Bali zoals bot hoorn, leer, roggeleer en rijst. “Ik hou van unieke sieraden met een waardevolle betekenis, elk stuk uit de collectie heeft dan ook een bijzonder en krachtig verhaal,” vertelt Van Poorten in een persbericht.
De cultuur van Bali verwerkt Van Poorten in de sieradencollecties. Zo lanceert het merk speciaal voor deze zomer, als toevoeging op de bestaande lijn, een kleine collectie sieraden die in het teken staat van het belangrijkste levensmiddel op Bali: rijst. Rijst vormt voor de Balinezen het middelpunt van het bestaan en is volgens Blessed onlosmakelijk verbonden met de band tussen mensen en goden. Spiritualiteit speelt een belangrijke rol in de collecties, door middel van symbolen als ganesha, karma circle en de goodluck coin.
“De vrouwen die Blessed dragen houden van mooie spullen en kleding zich graag vrouwelijk. Ze vinden het leuk om spirituele sieraden te dragen, maar ze zijn niet per se zelf aan het mediteren,” zegt Anastasia Soueref. Jacov Amram, die het sieradenmerk verkoopt in zijn Utrechtse winkel Sirado is het met Soueref eens. “Ze gaan voor kwaliteit en tijdloze sieraden. Ik heb mensen helemaal verliefd zien worden op de sieraden. Ze zijn zo blij en hartelijk als ze het juiste sieraad hebben gevonden.” De retailer verkoopt het merk, omdat het anders is dan andere merken. “Maar tegelijkertijd juist weer niet te opvallend. Dit merk is geen hype, het gaat heel groot worden.”
Blessed
Jewelz Agencies
Sirado