Bol.com stapt in kleding
bezig met laden...
Michel Schaeffer, marketing directeur bij Bol.com hoopt met de uitbreiding van het assortiment meer Nederlandse en Belgische ouders naar de webshop te trekken. "Online winkelen is voor veel Nederlanders inmiddels gemeengoed geworden en zeker ouders met een volle agenda kiezen er vaak voor om babyartikelen, huishoudartikelen, toiletspullen en speelgoed online aan te schaffen," aldus de marketing directeur.
Bol.com verkoopt kindermode
Om kleding toe te kunnen voegen aan het assortiment heeft de Nederlandse webwinkel nieuwe features ontwikkeld, waaronder een uitgebreidere zoomfunctionaliteit en een extra weergave van de lijstpagina met drie kolommen en grote productafbeeldingen. Ook zijn kleur- en maatselectie geïntegreerd in de lijstpagina en het koopblok op de productdetailpagina. Verder helpt een tabel bij het kiezen van de juiste maat. De webwinkel creëerde trendpagina's voor ouders die inspiratie zoeken.
Bol.com werd twee jaar geleden ingelijfd door Ahold, voor 350 miljoen euro. Het bedrijf liet meteen weten interesse te hebben om kleding te verkopen. Bol.com dacht toen vooral aan sportkleding. Of het sportassortiment - van tennisrackets tot fitness hoela hoeps - binnenkort wordt uitgebreid met sportkleding is niet duidelijk.