• Home
  • V1
  • Leads
  • Bol.com stapt in kleding

Bol.com stapt in kleding

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Naast luiers, autostoeltjes en interieurartikelen voor de babykamer gaat Bol.com nu ook kleding verkopen voor baby's en peuters. Consumenten kunnen bij de Nederlandse webwinkel terecht voor 20.000 kledingstukken van meer dan vijftig merken. De collectie bestaat onder andere uit

broeken, shirtjes, ondergoed, jassen en sokken, van de kleinste prematuurmaten tot en met maat 116.



Het is voor het eerst dat Bol.com - dat in 1999 startte en vooral bekend werd als webshop met boeken en cd's - kleding verkoopt. Voor het assortiment met kinderkleding sloot Bol.com de handen ineen met merken als Mexx, Noppies, Petit Bateau, Imps & Elfs en Claesen's. Een deel van de collectie wordt aangeboden door partners van Bol.com, zoals Brandkids.nl. Door het openstellen van de winkel voor andere aanbieders van baby- en peuterkleding kan Bol.com consumenten meer keuze bieden. Sinds 2011 verkopen ruim zevenduizend kleine en grote winkeliers, met en zonder webwinkel, via de webgigant. Voor winkeliers biedt het platform een extra verkoopkanaal waarmee ze hun bereik en omzet kunnen vergroten.

Michel Schaeffer, marketing directeur bij Bol.com hoopt met de uitbreiding van het assortiment meer Nederlandse en Belgische ouders naar de webshop te trekken. "Online winkelen is voor veel Nederlanders inmiddels gemeengoed geworden en zeker ouders met een volle agenda kiezen er vaak voor om babyartikelen, huishoudartikelen, toiletspullen en speelgoed online aan te schaffen," aldus de marketing directeur.

Bol.com verkoopt kindermode

Om kleding toe te kunnen voegen aan het assortiment heeft de Nederlandse webwinkel nieuwe features ontwikkeld, waaronder een uitgebreidere zoomfunctionaliteit en een extra weergave van de lijstpagina met drie kolommen en grote productafbeeldingen. Ook zijn kleur- en maatselectie geïntegreerd in de lijstpagina en het koopblok op de productdetailpagina. Verder helpt een tabel bij het kiezen van de juiste maat. De webwinkel creëerde trendpagina's voor ouders die inspiratie zoeken.

Bol.com werd twee jaar geleden ingelijfd door Ahold, voor 350 miljoen euro. Het bedrijf liet meteen weten interesse te hebben om kleding te verkopen. Bol.com dacht toen vooral aan sportkleding. Of het sportassortiment - van tennisrackets tot fitness hoela hoeps - binnenkort wordt uitgebreid met sportkleding is niet duidelijk.

Bol.com