• Home
  • V1
  • Leads
  • Breisels en bodywarmers bij YaYa

Breisels en bodywarmers bij YaYa

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

Met een flinke herfststorm luidt YaYa de nieuwe herfst- en wintercollectie van 2011 in. Na een video van vallende bladeren, volgde tijdens de presentatie van de nieuwe YaYa collectie in de showroom van het modelabel in Halfweg,

de collectie ‘Fall in love’, met veel lichte kleuren, breisels en bodywarmers. Volgens de eigenaren ‘een show om onwijs trots op te zijn’.

In juli wordt het eerste deel van de nieuwe YaYa collectie bezorgd bij retailers. Het is volgens het Nederlandse label voor vrouwen tussen de 20 en 55 jaar, een ‘tussengarderobe’ voor de romantische verandering van de seizoenen. In de showroom van YaYa in Halfweg, die afgelopen zomer in gebruik is genomen, wordt de collectie geïntroduceerd met een video van vallende bladeren, terwijl de genodigden nippen van hun prosecco. De kleuren van de herfstcollectie zijn zacht: licht roze, grijs en beige. Skinny jeans worden gecombineerd met ruim vallende blouses. Ook bodywarmers met een tailleriem komen voorbij.

Vo

or het tweede deel van de collectie, ‘Classic Cool’, wanen de YaYa-bezoekers zich in Parijs. Een video aan weerszijden van de catwalk toont een zonsondergang bij de Eiffeltoren. Op jazzmuziek tonen de mannequins leren rokken en korte leren jacks, warme trenchcoats en wederom bodywarmers met het accent op de taille. Leer wordt gecombineerd met bont en denim en ook koltruien komen voorbij. Alles in warme bruintinten en licht blauw. Met het derde deel van de collectie, ‘Nordic Nomads’, luidt YaYa het echte koude winterseizoen in. Geïnspireerd op Scandinavië, zijn de kleuren, wit en grijs, in vergelijking met de eerste twee delen van de collectie, vrij koud. Gebreide truien, capes en poncho’s domineren het beeld van deze wintercollectie. Ook bond komt regelmatig terug.

Joke van Ekeris, retailer van de Just a Joke winkels in onder andere Amersfoort en Haarlem, hangt deze week de voorjaarscollectie van YaYa in de winkels en is enthousiast over de nieuwe kleding. “Vooral mooie kleuren, ecru en licht grijs. En de modeshow is natuurlijk al een feestje op zich.” Van Ekeris verkoopt YaYa al vanaf de start van het label, in 1992, in haar winkels. “Het is heel trendy, mooie ontwerpen. En prijstechnisch zit het ook goed in elkaar. Dat vind ik heel belangrijk voor de klanten, want om er leuk uit te zien hoef je niet altijd heel veel geld uit te geven.”

YaYa werd opgericht in 1992 en wil zich onderscheiden door een trendy stijl voor een sterke prijs. Het label van Marco en Patrick Draijer, Ruud Tilroe en Marcel Herbermann, wil dan ook toegankelijk zijn naar de consumenten toe. Naast winkels in vijftien Nederlandse steden, heeft YaYa ook drie winkels in Griekenland; twee in Larissa en één in Thessaloniki. In circa dertig landen heeft het label verkooppunten, van Nederland en België tot Cyprus.

YAYA