• Home
  • V1
  • Leads
  • Britten kopen meer bodyfashion

Britten kopen meer bodyfashion

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Consumenten in het Verenigd Koninkrijk zijn het afgelopen jaar veel meer ondergoed gaan kopen. De bestedingen aan comfortabele kleding en loungewear namen eveneens toe. Dat blijkt uit onderzoek van TNS Worldpanel. Volgens woordvoerster

Elaine Giles worden er niet alleen meer grootverpakkingen met broekjes verkocht, ook kopen steeds meer vrouwen een broekje bij een beha. De verkoop van beha's met beugel is in de eerste zes maanden van 2009 met 10 procent gestegen naar 80 miljoen pond.

Reden voor de toegenomen lingeriebestedingen is volgens het onderzoeksbureau de huidige economische recessie. Maar liefst 52 procent van de ondervraagden gaf aan vaker thuis te blijven en te bezuinigen op uitgaan. "Zodoende wordt meer geld gespendeerd aan comfort in huis," aldus de onderzoekers. Overigens geldt dit niet alleen voor vrouwen, ook mannenondergoed wordt beter verkocht. Volgens TNS is de verkoop van huispyjama's voor heren met 30 procent gestegen en die van joggingbroeken met 15 procent naar een totaalomzet van 1,1 miljoen pond.

Helen Ypma, woordvoerster van het Bodyfashion Centrum in Amersfoort, is benieuwd naar de ontwikkelingen in Nederland. Het inkoopcentrum laat daarom momenteel eveneens het consumentengedrag in crisistijd onderzoeken en verwacht de resultaten over twee maanden te kunnen presenteren. Vooruitlopend hierop zegt Monica van Alewijn, verantwoordelijk voor de PR van Bodyfashion Nederland, dat in Nederland dit jaar bijna net zoveel ondergoed wordt verkocht als vorig jaar. Wel zegt zij dat consumenten minder dure artikelen aanschaffen. Dat er in de eerste helft van dit jaar in het Verenigd Koninkrijk zoveel meer loungewear is verkocht, kan zij zich niet voorstellen. "Ik denk wel dat er meer swimwear is verkocht."

Uit cijfers die CBW.Mitex eind augustus presenteerde kwam naar voren dat detaillisten in de categorie bodyfashion in de eerste helft van dit jaar van alle sectoren de grootste omzetdaling moesten incasseren, -7,6 procent. De tweede jaarhelft is wel goed begonnen. In juli noteerde bodyfashion voor het eerst sinds november 2008 weer een plus van 12 procent.

Bodyfashion