Britten kopen meer bodyfashion
bezig met laden...
Helen Ypma, woordvoerster van het Bodyfashion Centrum in Amersfoort, is benieuwd naar de ontwikkelingen in Nederland. Het inkoopcentrum laat daarom momenteel eveneens het consumentengedrag in crisistijd onderzoeken en verwacht de resultaten over twee maanden te kunnen presenteren. Vooruitlopend hierop zegt Monica van Alewijn, verantwoordelijk voor de PR van Bodyfashion Nederland, dat in Nederland dit jaar bijna net zoveel ondergoed wordt verkocht als vorig jaar. Wel zegt zij dat consumenten minder dure artikelen aanschaffen. Dat er in de eerste helft van dit jaar in het Verenigd Koninkrijk zoveel meer loungewear is verkocht, kan zij zich niet voorstellen. "Ik denk wel dat er meer swimwear is verkocht."
Uit cijfers die CBW.Mitex eind augustus presenteerde kwam naar voren dat detaillisten in de categorie bodyfashion in de eerste helft van dit jaar van alle sectoren de grootste omzetdaling moesten incasseren, -7,6 procent. De tweede jaarhelft is wel goed begonnen. In juli noteerde bodyfashion voor het eerst sinds november 2008 weer een plus van 12 procent.