Calida opent eerste winkel in Amsterdam

Het Zwitserse lingeriemerk Calida opent vandaag zijn eerste eigen winkel in de Leidsestraat in Amsterdam. Het ondermodelabel had in Nederland al verkooppunten in luxe multi-brandstores en warenhuizen,

maar wil als onderdeel van de strategie de komende jaren het retailnetwerk uitbreiden.

Calida, hoofdkantoor gevestigd in Sursee in Zwitserland, runt in totaal zo’n 120 eigen stores in Europa. “Nederland is een belangrijke markt voor ons merk,” vertelt Andreas Lindemann, algemeen directeur van Calida. “We zien potentie om onze omzet en aanwezigheid te vermeerderen. Het merk heeft al diverse verkooppunten in warenhuizen en multi-brandstores, maar een eigen Calida winkel zien we als een uithangbord voor ons merk en het ondersteunt onze merkidentiteit het beste. Ook is het onze strategie om ons retailnetwerk uit te breiden door het openen van monobrand franchise winkels en eigen winkels.”

Calida opent eerste winkel in AmsterdamDe 70 vierkante meter grote Calida-winkel in de Amsterdamse Leidsestraat verkoopt lingerie, nachtkleding, loungewear, strandkleding en gebreide bovenkleding van het Zwitserse merk. De winkel moet een ontspannen en huiselijke sfeer uitdragen door interieurelementen uit slaap- en kleedkamers.

Lindemann: “Naast Amsterdam hebben we onlangs een eigen winkel in Brussel geopend en er staat een winkelopening in Parijs op de planning. We willen eerst ervaring opdoen in het pand in Amsterdam voordat we nog meer winkels openen. Maar dat er meer winkels komen, kunnen we ons zeker voorstellen.”

Het lingeriebedrijf heeft al webwinkels geopend voor haar Zwitserse en Duitse klanten, maar is in de komende jaren van plan om ook online filialen te openen voor de rest van Europa. “Over alle details hebben we nog geen knopen doorgehakt,” laat Lindemann weten.

De Calida Group, met naast het merk Calida ook luxe lingeriemerk Aubade, beleefde in 2010 een recordjaar. Het bedrijf behaalde de beste resultaten sinds 1987, het jaar waarop Calida naar de beurs ging. De brutowinst steeg met 17,7 procent naar 24,6 miljoen Zwitserse Frank. De omzet steeg naar 213 miljoen. Ook over het eerste half jaar van 2011 rapporteerde het bedrijf positieve resultaten. Wat er voor de rest van het jaar wordt verwacht, en voor 2012, wil Lindemann echter niet zeggen. “We geven geen verwachtingen op merkniveau,” is alles dat hij over het onderwerp kwijt wil.

Het modebedrijf heeft meer internationale uitbreiding op de planning staan. De Calida Group sloot daarom eerder dit jaar al lease contracten af voor de opening van nieuwe Aubade boetieks in Londen, Kopenhagen, Brussel, Monaco en Neurenberg.

Foto: Calida winkel in Amsterdam

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN