Calida schrapt ruim honderd banen

De Calida Group heeft vergaande maatregelen aangekondigd ten einde de economische crisis het hoofd te bieden. Het Zwitserse lingerieconcern, bekend van Calida Bodywear en Aubade, kampt vooral in Frankrijk met een scherpe omzetdaling in de sector luxe lingerie.

Frankrijk is de belangrijkste afzetmarkt voor Aubade, het merk heeft zijn hoofdkantoor in Parijs, en daarom moet Calida daar ingrijpend te reorganiseren.

Calida schrapt ruim honderd banenAlle productieonderdelen (technische ontwikkeling, voor-productie en monsters) worden ondergebracht in Parijs. De tweede locatie in St. Stevin wordt een puur logistiek (distributie) platform dat nog werk zal bieden aan 28 mensen. Als gevolg van deze stap worden in St. Stevin 104 arbeidsplaatsen opgeheven.

De veranderingen hebben een flinke waardevermindering van het bedrijf tot gevolg. Tel daar de reorganisatiekosten bij op en het beursgenoteerde bedrijf komt op een kostenpost van zo'n 59 miljoen Zwitserse Frank (39 miljoen euro). In 2008 boekte de Calida Group een gezamenlijke omzet van 230 miljoen Zwitserse Frank (152,3 miljoen euro). Calida benadukt echter dat de reorganisatiekosten slechts minimaal invloed zullen hebben op de liquiditeit van het bedrijf. En het merk Calida loopt goed, daar zijn geen maatregelen nodig.

De Calida Group werd in 1941 opgericht en heeft ongeveer 1300 werknemers. Het bedrijf is wereldwijd in zeventig landen actief. Zwitserland en Duitsland zijn de belangrijkste markten, maar de merken worden ook in Nederland en België verkocht. Sinds 2006 heeft Aubade ook eigen winkels (Aubade L'Art d'Aimer). In Frankrijk zijn er nu nu 25 waarvan vijf in Parijs. Aubade heeft ook twee zelfstandige winkels buiten Frankrijk: in Zurich en in Moskou.

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN