CEO Macintosh Retail Group stapt op
bezig met laden...
CEO Frank de Moor heeft vertrouwen in toekomst Macintosh Retail Group
2013 was een zwaar jaar voor Macintosh. De markt- en weersomstandigheden drukten op de omzet van het moederbedrijf van Scapino, Dolcis, Invito en Steve Madden, terwijl de vorig jaar aangekondigde transformatie naar een cross-channel strategie in volle gang was. De omzet daalde het afgelopen jaar 8 procent naar 822,1 miljoen euro. Hoewel de schoenenretailer net als vorig jaar verlies maakte, was er een teken van herstel zichtbaar. Over 2012 kwam het nettoresultaat uit op -126 miljoen euro, over 2013 rapporteerde Macintosh een verlies van 12,1 miljoen euro.
De Moor is positief over de toekomst van het concern. "Met de klant als uitgangspunt hebben mijn collega's en ik Macintosh omgebouwd naar cross channel retailer in fashion en living. Er ligt nu een goede basis om te kunnen profiteren van de betere tijden die voor consumenten gaan aanbreken. Ik geloof oprecht dat dit gaat leiden tot resultaatherstel in Nederland, verhoging van de goede resultaatbasis in België en Luxemburg en winstgevende groei in Groot-Brittannië."
De CEO krijgt geen vertrekvergoeding. Wel is de Raad van Commissarissen van plan hem een deel van de variabele beloning 2014 toe te kennen. Het maximum van deze bonus is 139.000 euro. Het uiteindelijke bedrag is afhankelijk van de verbetering van de operationele resultaten van Macintosh in de eerste helft van 2014 en de stand van zaken van de lopende herfinancieringsgesprekken op 1 augustus.