Vanaf eind september zijn ze weer verkrijgbaar: tassen en schoenen van het merk Chick on a Mission. De rechten van het merk zijn nu in handen van COAM BV dat voor dat doel werd opgericht. Eigenaresse Maartje de Bruijn-Bruningkocht de merkrechten, het logo, oude collecties en designs uit de boedel van Chick on a Mission, dat op 20 januari failliet ging na een zakelijk conflict met nieuwe investeerders. Eind juli stond De Bruijn-Bruning met het merk op de Modefabriek in Amsterdam. Daar werd Chick on a Mission goed ontvangen. "We hebben leuke reacties gehad en direct afspraken kunnen maken," vertelt de nieuwe eigenaresse. Zij verwacht dat haar eerste 'Chick-collectie' -een korte termijn lijn die eind september uitgeleverd wordt- bij zo'n vijftien winkels verkrijgbaar zal zijn.
De Bruijn-Bruning is geen nieuwkomer in de schoenen- en tassenbranche. Voordat zij begin mei met COAM (kort voor Chick on a Mission) van start ging, was zij eigenaar van EB Shoes. EB Shoes werd door haar grootvader opgericht en was importeur/agent voor modische dames- en herenschoenen van de merken Piazza Toscana, Khrio by Alfiere, Pettirosso en Mitica. Op 26 mei 2009 werd EB Shoes failliet verklaard. De Bruijn-Bruning heeft de showroom in het CAST-centrum in Nieuwegein met COAM overgenomen en voert naast Chick on a Mission ook de merken Piazza Toscana en Pettirosso. Zij benadrukt dat zij niets meer met de failliet verklaarde onderneming van doen heeft.
COAM heeft de collectie van Chick on a Mission uitgebreid met kinderschoenen. Volgend voorjaar worden ook portemonnees en laptoptassen aan het aanbod toegevoegd. Kernwoorden zijn stoer en vrouwelijk, uitgesproken materialen en actueel kleurgebruik. Ontwerpen van de collectie doet het bedrijf in eigen huis. Hiervoor wordt onder andere geput uit het collectie-archief dat De Bruijn-Bruning heeft gekocht.
Tassenmerk Chick on a Mission werd in 2000 opgericht door styliste Patricia Bos en zakenpartner Danny Mock. In de loop der jaren werd de collectie uitgebreid met schoenen, leren korsetten en accessoires en later ook kleding. Oprichtster Patricia Bos is na het faillissement van het merk zelf ook een nieuw label gestart: Maysun, genoemd naar haar tweede kind.