• Home
  • V1
  • Leads
  • Cindy Crawford werpt zich op voor praktische C&A-mode

Cindy Crawford werpt zich op voor praktische C&A-mode

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

“Super model, super mom en super succesvolle business woman,” introduceert Eva Ziegler, brand en marketing directeur bij C&A, Cindy Crawford. In Düsseldorf presenteert het topmodel uit de jaren negentig, haar tweede collectie voor

de Nederlandse modeketen. “Really fun.”

Voor

het geld hoefde Cindy Crawford waarschijnlijk geen deal te sluiten met C&A. Als één van de supermodellen aan het eind van de twintigste eeuw prijkte ze op covers van internationale tijdschriften en leende ze haar naam aan merken als Pepsi en Revlon. Na haar modellencarrière lanceerde ze een lijn met beautyproducten en zette ze een bedrijf op met meubels en accessoires de ‘Cindy Crawford Home Collection.’

Toch wil de ‘super succesvolle zakenvrouw’ niets liever dan haar naam verbinden aan betaalbare kleding. Eerst voor schoenenketen vanHaren. Nu voor C&A. “Het grootste deel van de tijd ben ik moeder en onderneemster, running around in LA. Trends zijn belangrijk voor me, maar ik wil ook makkelijk draagbare kleding aan. Ik wil niet een moeder zijn die niet mee kan naar het park, omdat ik dure kleding draag. Bovendien kom ik uit een dorp, daar speelt designerkleding geen rol,” verklaart Crawford na afloop van de collectiepresentatie tegenover de naar Duitsland getogen journalisten, stylisten en modebloggers.

In de Alte Schiedehallen op het terrein van de voormalige Boehler fabrieken in Düsseldorf, showen mannequins de door Crawford en het team van C&A bedachte modelijn voor de lente en zomer van 2013: blazers, een zwarte jumpsuit, spijkerbroeken en kledingstukken in neon limoen. “Ik vind kleur heel belangrijk voor de lente. En denim. Gekleurde spijkerbroeken zijn huge nu,” zegt de ambassadrice van ‘gewone kleding’, zelf in de zwarte C&A jumpsuit. Sarah Oakley, hoofdontwerper van C&A’s Yessicalijn: “Die ga ik dragen tijdens mijn girls night out."

De samenwerking tussen de gelegenheidsontwerpster en de modeketen verliep volgens beide partijen voorspoedig. Crawford werkte samen met het team van de Britse Oakley aan de lijn. “Ik heb veel geleerd. Zelf ben ik natuurlijk geen ontwerper, dus het was wel spannend. Maar C&A en ik hebben dezelfde waarden over kleding, namelijk dat het draagbaar moet zijn en geschikt voor iedere dag.”

Wat de samenwerking met Crawford op zal leveren voor C&A, moet blijken in april, als het bedrijf de jaarcijfers bekend maakt. Tot die tijd wordt er hard gewerkt aan de uitrol van een nieuw winkelconcept met luxere uitstraling. De deelcollecties van de keten zullen in het nieuwe concept ingedeeld worden op verschillende stijlwerelden met een bijpassend kleurenpalet. Daarnaast komen er op elke verdieping Fashion Plaza’s, waar paspoppen zijn aangekleed volgens de laatste trends en acties.

In Gouda werd onlangs al de eerste duurzame winkel van de kledingketen geopend. In het ‘groene’ filiaal zijn energiezuinige roltrappen geplaatst en het pand heeft een compleet nieuw verlichtingssysteem. Dit systeem levert 25 procent energiereductie op.

Foto's: Cindy Crawford, C&A

C&A
Cindy Crawford