• Home
  • V1
  • Leads
  • Collectie van militaire klassiekers gepresenteerd

Collectie van militaire klassiekers gepresenteerd

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

In het kasteel van Breda –de thuisbasis van de Koninklijke Militaire Academie- presenteerden Oger fashion, de Enthoven fashion group, The Makers en Micro Fashion de tweede tak van de ‘militaire kledingcollectie’ waarvoor Oger Lusink het

initiatief nam. The Dutch Regimental Collection is een lijn die bestaat uit klassieke kledingstukken voorzien van elementen die typerend zijn voor de krijgsmacht, zoals emblemen, blikken knopen, pipings in oud-oranje Eyecatchers zijn de exclusieve blazers. Verder bestaat de lijn uit kostuums, pantalons, shirts, dassen, ceintuurs, horloges en petjes -in militair jargon: caps.

“In 2008 hebben we ons afgevraagd of emblemen wel commercieel gebruikt mochten worden,” vertelt Roger van de Wetering, woordvoerder van het ministerie van defensie. “We hebben zelfs de ontwerpers eenheden laten bezoeken om te praten met de bemanning. De uitkomst daarvan was dat eigenlijk iedereen er enthousiast over bleek te zijn. We hopen dat de kleding tot gevolg heeft dat er authentieke interesse ontstaat voor de krijgsmacht.”

Wel werd afgesproken dat alleen algemene tekens mochten worden gebruikt; dus geen rangorden of symbolen die militairen verkrijgen voor speciale verdiensten. De gebruikte emblemen –die overigens optioneel zijn op de made-to-measureblazers- zijn deels opnieuw ontworpen, maar bevatten originele elementen van symbolen die de krijgsmacht gebruikt.

De overeenstemming tussen Oger Lusink en de krijgsmacht werd ruim twee jaar geleden bereikt. Daarop werden The Makers en Micro Fashion ingeschakeld voor respectievelijk de productie en het ontwerp van de kleding. De Enthoven Fashion Group zal zorg dragen voor de distributie van de lijn, die in het voorjaar van 2011 in de winkels komt te liggen. In januari van dit jaar werd de eerste poot van het modemerk onthuld; 'Dutch Forces' een casual kledinglijn voor het middensegment, die lijn beleeft dit najaar zijn première in de winkels.


dutch forces
enthoven
Micro Fashion
OGER
The Makers