Collumn nu geheel zelfstandig
bezig met laden...
Als eerste heeft Smits vorig jaar voor Collumn een nieuw designteam aangesteld dat het merk een eigen gezicht heeft gegeven. Smits: "De collectie is opgefrist. Collumn is jonger en kleurrijker dan voorheen." Over het retailnetwerk van het merk zegt Smits dat er wisselingen zijn geweest, maar dat er geen grote verschuivingen hebben plaatsgevonden. "Collumn wordt in Nederland verkocht bij zo'n 150 à 200 verkooppunten en bij ongeveer 40 winkels in België. Wel signaleert hij dat het merk in het zuiden van het land (Noord-Brabant en Limburg) beter vertegenwoordigt is dan in Noord-Nederland en de Randstad en daar wil hij graag verandering in brengen. Over de omzetresultaten is Smits tevreden, "de omzet is het afgelopen jaar stabiel gebleven en dat is in deze tijd helemaal niet slecht". En hij signaleert dat retailers met enige regelmaat meer inkopen dat zij vooraf van plan waren omdat de collectie zo goed bevalt. Voor het komende jaar staat opnieuw uitbreiding van de marketing en reclame in de winkels (point of sale ofwel POS materiaal) op het programma.