• Home
  • V1
  • Leads
  • Comptoir des Cotonniers lanceert fast shopping concept

Comptoir des Cotonniers lanceert fast shopping concept

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Comptoir des Cotonniers heeft er sinds deze week 10.000 verkooppunten bij. Het Franse merk, dat net als Uniqlo in handen is van het Japanse Fast Retailing, heeft een nieuw fast shopping concept geïntroduceerd waarmee consumenten met een druk op hun smartphone kledingstukken uit

advertenties in bushokjes, tijdschriften, op restauranttafels en taxi's kunnen bestellen.

Het concept is vergelijkbaar met shoppen door een QR-code op een billboard te scannen, waardoor je naar de webshop van het desbetreffende merk wordt gebracht.

Alleen werkt PowaTag, de applicatie die Comptoir des Cotonniers in samenwerking met Powa Technologies heeft ontwikkeld, nog sneller. Consumenten die de app hebben geïnstalleerd en hun betaalgegevens en adres hebben achtergelaten, kunnen het item 20 seconden na het scannen direct afrekenen.

Comptoir des Cotonniers wil inspelen op de behoefte aan 'onmiddelijkheid'

In totaal zijn er 10.000 digitale etalages van het merk op stations, taxi’s, postkaarten, in wachtkamers en tijdschriften verspreid door Frankrijk waar 30 items uit de lente/zomercollectie van het merk te koop zijn. De applicatie is beschikbaar voor iOs en Android en werd in maart gelanceerd. Powa Technologies haalde 100 miljoen dollar op om het idee te ontwikkelen. De app maakt gebruik van Bluetooth technologie, QR-codes en audiosensoren om erachter te komen welk item iemand wil kopen. Comptoir des Cotonniers belooft de bestellingen binnen 48 uur te bezorgen.

Het merk wil met de nieuwe technologie inspringen op de behoefte om direct over een product te kunnen beschikken. “Er is een reële vraag naar onmiddellijkheid. Tegelijkertijd groeit de mobiele handel exponentieel. We beseften dat we moesten innoveren op dit gebied door een nieuw verkoopkanaal te introduceren,” aldus Valerie Dassiers, verantwoordelijk voor de E-business van Comptoir des Cotonniers. Ook benadrukt Dassiers dat fast shoppen een manier is om met de klant te communiceren en hen een nieuwe shoppingervaring te bieden.

Comptoir des Cotonniers werd opgericht in 1995 en staat bekend om de advertentiecampagnes met moeders en dochters.

Comptoir des Cotonniers
fast shopping