'Consumenten willen geen afgeprijsde jas'
bezig met laden...
Het Nederlandse bedrijf levert de wintercollectie dit jaar eerder uit dan voorheen. "Winkeliers krijgen hun bestelling in augustus. Ik ben ervan overtuigd dat je in dit segment vroeg in de markt aanwezig moet zijn, consumenten vragen erom. Door eerder te zijn, kun je langer doorverkopen. En hopelijk is het einde van het seizoen - met de uitverkoop - dan korter," voegt hij er vrolijk aan toe. De wintercollectie is goed verkocht, zo laat Mulder weten. De omzet is met 15 procent gestegen en het volume zelfs met 20 procent.
Ondanks de druk op het outdoorsegment heeft Easy Comfort dit jaar ook new business gerealiseerd. "Begin juli is de collectie online te koop via een webshop - Vipstore.com - in China. In Duitsland hebben we meer agenten aangenomen en ook zijn we in Rusland van start gegaan." Volgens Mulder wordt de achteruitgang in Zuid-Europa gecompenseerd door het Noorden. "Vooral Scandinavië, daar hebben ze helemaal geen last van de crisis gehad."
Het merk Easy Comfort maakt deel uit van Stylefair en is een zelfstandig Nederlands bedrijf sinds het in 2004 uit de Secon Groep stapte. Het bedrijf heeft eigen kantoren en een breed agenten-netwerk in meer dan vijftien landen. Stylefair participeert in de productiekantoren in het Verre Oosten en heeft dependences in Hongkong, Shanghai, Ho Chi Minh City en Bangkok die de sourcing en productie begeleiden.
Esmerij van Loon