Corel: terug van weggeweest
bezig met laden...
Corel is bekend van de strakke stretchbroeken met een rits aan de zijkant, verkrijgbaar in alle seizoenskleuren maar vroeger vooral populair in donkerblauw, zwart en beige. Midden jaren 90 had bijna iedere Nederlandse vrouw tussen de 20 en 35 jaar er minimaal één in de kast. In 2004 ging het bedrijf failliet. Corel was met een te dure totaalcollectie te ver afgedwaald van het succesvolle broekenmerk dat het was. De huidige eigenaren kochten de handelsnaam, het merkrecht en de patronen uit de boedel en de herlancering was een feit.
De huidige doelgroep is iets ouder dan voorheen, maar binnenkort zal ook een jonger publiek kennis maken met Corel. "Ik kreeg bericht van tijdschrift Elle dat ze onze strakke zwarte kokerrok opnemen in de rubriek met must-haves voor dit najaar," vertelt Kettenis, "dus daar hebben we er maar wat van laten bijmaken." Dan weet niet alleen de markt, maar ook een heel nieuwe groep consumenten dat Corel terug is van weggeweest.