CPM legt basis voor Fashion&Denim zone
Door FashionUnited
bezig met laden...
Doepfer verklaart de toename van de vraag naar denim als volgt: spijkerbroeken worden niet langer gezien als werkkleding. Russische mannen en vrouwen zijn de afgelopen jaren ook in hun vrije tijd steeds meer denim gaan dragen. Anno nu is 65 procent van de jeansdragers in Rusland vrouw en 35 procent man. Ook de aanwezigheid van de wereldleiders in denim zoals Diesel, Guess, Levi’s en Gap heeft ervoor gezorgd dat jeans in populariteit zijn gestegen. Op dit moment wordt het grootste gedeelte van het spijkergoed in het laagsegment geëxporteerd uit China. Duitsland staat op de tweede plaats en neemt vooral de jeans binnen het middensegment voor haar rekening. Het spijkergoed in het hoogsegment wordt met name ingevoerd uit Italië, nummer drie op de lijst.
Hoewel het bezoekersaantal stabiel was, kozen niet alle participanten uit de jeansmarkt ervoor om hun collecties in de speciale Fashion&Denim zone te presenteren. De grote jeansmerken besloten om hun collecties ‘veilig’ te presenteren op hun gebruikelijke plek en af te wachten hoe het nieuwe format zou gaan lopen. Igedo Company, dat naast CPM ook de Collection Première Istanbul (CPI) en CPD Signatures in Düsseldorf organiseert, kijkt terug op een succesvolle start. “De basis voor het nieuwe Fashion & Denim segment is gelegd”, aldus Christian Kasch, CPM Project Manager. “Veel exposanten waren tevreden over de zone, en hebben zich al aangemeld voor het volgende
event eind februari om het segment nog verder uit te breiden.”
In totaal presenteerden op CPM 1400 merken uit 32 landen hun collecties aan
ruim 17.500 bezoekers.
CPM
Denim
IGEDO
Rusland