Het Nederlandse merk Cyell brengt een nieuwe lijn luxe badmode op de markt. Cyell Beach Pearl is vanaf volgende week in de groothandel en zal begin 2012 voor consumenten verkrijgbaar zijn. “Het luxesegment groeit en opdie tendens willen we inhaken. We merken dat er vraag is naar meer verfijning en mooie stoffen en naar een iets ingetogener stijl qua prints en kleuren dan van de reguliere Cyell Beach collectie,” zegt oprichtster en mede-eigenaar Ella Wiersma.
Cyell Beach Pearl wordt uitsluitend als mix & match op de markt gebracht. Dat betekent dat bovenstukjes en broekjes niet als set worden verkocht. Ook daar is volgens Wiersma bij consumenten veel vraag naar. De eerste collectie bestaat uit tien programma’s in uni en prints zoals een krijtstreep en een klassieke stip. Het kleurenpalet omvat appelgroen, aardetint, dieppaars en grijs. Naast bikini’s en badpakken zijn ook verschillende accessoires verkrijgbaar zoals strandjurken, tunieken en rokjes in mooie materialen. Verkoopprijzen beginnen bij 139,95 voor een set en kunnen oplopen tot 169,95.
Wiersma verwacht dat de eerste collectie bestaande klanten van het merk zal aanspreken, maar ook dat hiermee een heel nieuwe doelgroep kan worden aangeboord. “De reacties zijn erg positief.” Voor het eerste seizoen mikt zij op ongeveer 50 winkels in Nederland en 150 in de andere landen waar het merk verkoopt. De collecties van Cyell, dat naast badmode ook nachtmode en loungewear produceert, zijn nu verkrijgbaar bij ruim 1.600 lingeriespeciaalzaken en warenhuizen in meer dan veertien landen.