• Home
  • V1
  • Leads
  • De internationale ambities van lingerielabel Love Stories

De internationale ambities van lingerielabel Love Stories

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more
Leads

Als je niet zulke grote borsten hebt, hoeft een bh passen en kopen niet zo ingewikkeld te zijn, vindt Marloes Hoedeman. De voormalig stylist van Scotch & Soda en diverse modetijdschriften lanceert volgende week, op de Berlijnse beurs Premium, haar lingerielabel: Love Stories.

"Ongemakkelijke meetsessies in krappe hokjes zijn niet nodig. Als je al jaren dezelfde borsten hebt, weet je je maat vaak wel."

'Underwear

becomes outerwear' is de omschrijving van het nieuwe ondermodemerk Love Stories. Want je kunt je bh prima showen onder een doorschijnend truitje. Volgens oprichter Marloes Hoedeman is Love Stories een merk met eclectisch stijlen en onverwachte materialen en details. "Funky en fris. We gebruiken niet de traditionele ondergoedstoffen." Zwarte, witte en huidskleurige bh's zijn uit den boze. "Love Stories heeft veel prints. En alles is mix en match, zoals bij bikini's. Er zijn geen setjes."

Volgens Hoedeman hoeven vrouwen niet bij elke nieuwe bh te worden opgemeten. Haar visie druist behoorlijk in tegen het adagium van lingeriemerken en -boetieks, die beweren dat 80 procent van de vrouwen met een bh in de verkeerde maat rondloopt en meetsessie prediken als een religie. "Een beugelbh in de verkeerde maat zit inderdaad niet comfortabel en het ziet er niet mooi uit," zegt Hoedeman. "Love Stories heeft alleen soft bras, dan is het een ander verhaal. We hebben drie maten: 1,2 en 3. Die staan voor de cupmaat. We hebben bewust geen bh's voor grotere maten, want dan heb je meer ondersteuning nodig door de zwaartekracht."

Love Stories: eclectisch, funky en fris

Hoedeman startte haar label, omdat ze zelf geen geschikt ondergoed kon vinden. Ze miste een middensegment, tussen H&M, Hunkemöller en duurdere labels in. "En er is veel push-up, een beetje ordinair. Of juist kant." Bovendien wil ze graag ondermode kopen bij kledingwinkels, tegelijk met een rokje of nieuwe trui. "In de Verenigde Staten zijn die formules veel gebruikelijker dan hier. Love Stories zal daarom verkocht worden in kledingwinkels."

Hoewel Hoedeman de modebranche kent - door haar opleiding, ervaring als stylist bij modetijdschriften en Scotch & Soda en door haar vriend Eric Bijlsma, voormalig eigenaar van modeformule Scotch & Soda - was lingerie een whole new ball game. Ze werkt daarom samen met een atelier in Italië, dat al veertig jaar ervaring met lingerie heeft. Het bedrijf helpt Hoedeman vooral met de technische kant van het vak en de pasvorm.

Ondermodemerk Love Stories opent winkel in Amsterdam

Love Stories wordt meteen internationaal in de markt gezet. Volgende week zal het label voor het eerst getoond worden aan retailers, tijdens de Berlijnse modevakbeurs Premium. Daarna reist Hoedeman met haar collectie naar Salon de la Lingerie in Parijs en Gallery in Kopenhagen. Hoedeman ziet ook wel brood in Japan en de Verenigde Staten. Lachend: “Ik was laatst in Los Angeles. Daar dragen veel meer vrouwen soft bras. Ik vroeg aan een winkelier hoe dat komt. Het blijkt dat borsten daar minder ondersteuning nodig hebben, omdat ze veelal nep zijn. Dan blijven ze toch wel rechtop staan.”

Bescheiden over haar ambities is Hoedeman niet. Voor het eerste seizoen hoopt ze al op zo’n zeshonderd verkooppunten. “In Nederland heb ik afspraken staan met ongeveer twintig retailers. Onder andere met de Bijenkorf. In het buitenland ontmoet ik een aantal agenten.” En ze werkt ook aan een eigen winkel in Amsterdam. “Het wordt eerst een showroom, daarna willen we er een winkel van maken. Het liefst zou ik winkels openen in alle wereldsteden. Maar ik ben eerst bezig met een parfum. En ik werk aan een pyjama-collectie. Lingerie zal het belangrijkste blijven voor Love Stories, maar ik denk wel aan andere mode-items voor in de slaapkamer.”

Love Stories
marloes hoedeman