'De resultaten zijn al vergelijkbaar met die van Street One'
bezig met laden...
Michael Stoll: “We merkten bij onze afnemers dat er een grote vraag was naar meer modieuze producten. Omdat we met Street One internationaal willen uitbreiden, besloten we te gaan testen of dat inderdaad zo was. We begonnen in 2007 met 1 product dat we uitbrachten onder de naam van Street One. Omdat het product bijzonder goed liep, hebben we het aantal producten langzamerhand uitgebreid. Toen we begonnen al die nieuw ontwikkelde producten in hetzelfde schap te leggen, begonnen we het potentieel te zien voor een sublabel. De beslissing het te gaan doen, viel in 2010.”
MS: “De doelgroep van Street One bestaat uit twee verschillende groepen, zo bleek uit onderzoek dat we hebben laten uitvoeren. De ene groep is in de leeftijd van 20 tot en met 29 jaar en wil meer fashionable items in aanvulling op de garderobe. Voor hen is het nieuwe label bedoeld. De andere groep hoeft qua kledingtrends niet zo nodig voorop te lopen; deze groep kan terecht bij Street One.”
FU: In hoeveel Nederlandse winkels is ONE by Street One getest?
MS: Ongeveer honderd.
FU: Waarom denkt u dat het merk in Nederland aan zal slaan?
MS: Het Nederlandse publiek is meer internationaal georiënteerd en redelijk modebewust. De kracht van de nieuwe lijn komt naar voren in de positieve analyse van de lokale gebruikersgroepen. Deze zijn nu al vergelijkbaar met die van Street One.”
FU: Hoeveel verkooppunten in Nederland verwacht u voor het sublabel?
MS: “We verwachten voor ONE by Street One zo’n tweehonderd of driehonderd verkooppunten in Nederland.”