• Home
  • V1
  • Leads
  • Den Elsen begint voor zichzelf

Den Elsen begint voor zichzelf

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

O

ndanks haar relatief jonge leeftijd van 26, heeft Kirsten den Elsen nu al een enerverende loopbaan. Tijdens haar opleiding aan de Artemis Modeacademie in Rotterdam kwam Kirsten als stagiair terecht bij couturier Percy Irausquin wiens

pret-a-porter-label ze voortzette na Irausquins vroegtijdig overlijden in 2008 voor de Zantman modegroep.

R
uim een jaar geleden verhuisde ze naar Hongkong waar ze parttime aan de slag ging voor SuperTrash. Omdat haar wens een eigen handtekening onder een collectie te kunnen zetten steeds sterker werd, richtte Kirsten den Elsen haar eigen label op: Den Elsen. “Ik heb altijd geweten dat ik uiteindelijk mijn eigen label wilde starten,” vertelt Den Elsen. “Maar ineens ging het razendsnel. Het inspirerende straatbeeld van Hongkong heeft daar zeker aan bijgedragen en in no time had ik de eerste schetsen op papier. Mijn streven is de dynamische modewerelden van Azië en Europa te laten samenkomen in één collectie, vandaar ook de naam Den Elsen/Hongkong- Amsterdam. Ik heb een passie voor couture en highfashion, maar tegelijkertijd ben ik streetwise georiënteerd.” Het belangrijkste is voor Den Elsen de vorm: “Mooie vormen staan centraal in de collectie, want boven alles moeten vrouwen zich vrouw voelen en dat kan alleen als ze zelfverzekerd door het leven gaan.”

Den Elsen gaat van start met twee collecties per jaar. Het handschrift van de ontwerpster is kleurrijk en vrouwelijk met een edgy touch, bedoeld voor zogeheten busy bees. Den Elsen: “Daarmee doel ik op de wereldvrouw die veel onderweg is, altijd stijlvol voor de dag wil komen, maar ook veel waarde hecht een gemak en comfort. De collectie vormt een harmonieus totaalbeeld inclusief loose fit jeans, fashionable knitwear en bijbehorende tassen.”

Den Elsen positioneert zich in het midden/hoogsegment met prijzen variërend van 49 euro voor diverse tops tot 199 euro voor uitgewerkte jasjes. Ook heeft de ontwerpster reeds een fundering gelegd voor een uitgebreid marketingplan. Kirsten: “Inmiddels weet ik als geen ander dat een merk tegenwoordig meer moet bieden dan alleen een goede collectie. Het moet een totaalbeleving zijn. Mijn eerste focus ligt uiteraard op de ontwerpen, maar daarnaast zijn we druk bezig met een uitgebreid communicatietraject. We gaan veel doen met Social Media en daarnaast komt er een online Den Elsen blog met de laatste trends, shopping pages, best dressed celebs en de meest bijzondere lifestyle events.” De verkoop voor het label wordt in Nederland gedaan door Labels Connection BV. In HongKong is Den Elsen van start gegaan met een ander agentschap.
den elsen
percy